1.Pojęcia zdolności kredytowej i ryzyka kredytowego
- Analiza zawartości poszczególnych elementów sprawozdania finansowego (w tym identyfikacja sygnałów ostrzegawczych):
- rachunek zysków i strat
- bilans
- informacja dodatkowa
- Analiza zawartości poszczególnych elementów sprawozdania finansowego (w tym identyfikacja sygnałów ostrzegawczych):
- sprawozdanie z przepływów pieniężnych
- zestawienie zmian w kapitałach (funduszach) własnych
- Analiza wstępna sprawozdania finansowego:
- analiza struktury
- analiza dynamiki
- wzorcowe układy nierówności
- Analiza wstępna sprawozdania finansowego:
- analiza struktury
- analiza dynamiki
- wzorcowe układy nierówności
- Metodyczne podstawy analizy wskaźnikowej
- Zastosowanie wskaźników finansowych:
- analiza rentowności
- analiza płynności finansowej
- analiza sprawności działania
- analiza zadłużenia
- analiza zadłużenia
- Powiązania między wskaźnikami finansowymi
- Analiza dyskryminacyjna – syntetyczna ocena wskaźnikowa przedsiębiorstwa
Szkolenie skierowane jest do:
- pracowników departamentów ryzyka
- pracowników departamentów operacyjnych
- pracowników departamentów obsługi kredytów hipotecznych
- pracowników departamentów obsługi kredytów konsumenckich
- pracowników departamentów windykacyjnych
- pracowników departamentów ryzyka kredytowego
POZOSTAŁE SZKOLENIA WEWNĘTRZNE
Nowelizacja kodeksu postępowania cywilnego w praktyce
Nowelizacja kodeksu postępowania cywilnego w praktyce Zakres zastosowania nowych oraz dotychczasowych przepisów – węzłowe problemy intertemporalne, w tym zasada kontynuacji i wyjątki od niej Instytucja nadużycia prawa procesowego, w tym niedopuszczalność składania ponownych zażaleń, wniosków o wyłączenie sędziego, ustanowienie pełnomocnika z urzędu oraz oddalenie oczywiście bezzasadnego powództwa na posiedzeniu niejawnym (art. 1911 k.p.c.) Zmiany w zakresie właściwości miejscowej sądów, w tym w odniesieniu do roszczeń wynikających z czynności bankowych Obostrzenie […]
Bank jako administrator danych osobowych
Bank jako administrator danych osobowych Ochrona danych osobowych w bankach. RODO a ustawy sektorowe – punkty styczne i kluczowe konsekwencje regulacyjne Bank jako administrator, współadministrator czy może procesor? Rola banków w procesie przetwarzania danych osobowych 7 zasad przetwarzania danych osobowych według RODO Przesłanki prawne przetwarzania zwykłych i szczególnie chronionych danych osobowych przez bank Jakie prawa mają klienci banków w związku z przetwarzaniem ich danych […]
Outsourcing działalności bankowej
Outsourcing działalności bankowej Outsourcing bankowy – jakie są jego rodzaje oraz jakie korzyści i zagrożenia wiążą się z powierzeniem czynności podmiotom zewnętrznym Ramy prawne i regulacyjne outsourcingu bankowego – prawo bankowe, wytyczne EBA, stanowisko UKNF Zakres przedmiotowy outsourcingu bankowego. Czym są czynności bankowe i niebankowe? Jakich czynności nie należy powierzać podmiotom trzecim? Zakres podmiotowy outsourcingu bankowego – komu bank może powierzyć wykonywanie czynności związanych […]
Weryfikacja wniosków pożyczkowych – przeciwdziałanie wyłudzeniom
Weryfikacja wniosków pożyczkowych – przeciwdziałanie wyłudzeniom Dokumenty publiczne – omówienie: grupa I -dokumenty potwierdzające tożsamość (m.in. dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, karta pobytu) grupa II -dokumenty administracyjne (m.in. REGON, NIP, zaświadczenie o zarobkach) ustawa o dokumentach publicznych jako metoda walki z fałszerstwem dokumentów Definicja oszustwa/nadużycia stosowana w organizacjach finansowych. Metody przestępcze stosowane dla pozyskania fałszywych dokumentów: oszustwo oszustwo kredytowe podrabiane dokumentów poświadczenie nieprawdy […]
Nieuczciwe praktyki w marketingu produktów i usług finansowych
Nieuczciwe praktyki w marketingu produktów i usług finansowych Przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym: przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym – geneza regulacji praktyki wprowadzające w błąd i praktyki agresywne zakazane praktyki rynkowe w praktyce marketingu branży finansowej kompetencje UOKiK w zakresie zwalczania nieuczciwych praktyk rynkowych 2. Nieuczciwe praktyki rynkowe a nieuczciwa konkurencja: odmienne regulacje dotyczące reklamy i promocji B2C i B2B czyny nieuczciwej konkurencji w działalności marketingowej branży […]
Postępowania przed KNF i przed sądem administracyjnym pierwszej instancji w sprawach decyzji administracyjnych wydanych przed KNF – zagadnienia praktyczne
Postępowania przed KNF i przed sądem administracyjnym pierwszej instancji w sprawach decyzji administracyjnych wydanych przed KNF – zagadnienia praktyczne I. Postępowanie administracyjne prowadzone przez Komisję Nadzoru Finansowego – zagadnienia wybrane Gwarancje proceduralne dla sfery praw i interesów strony postępowania Ciężar dowodu w postępowaniu administracyjnym prowadzonym przez Komisję Nadzoru Finansowego Postępowanie dowodowe i postępowanie wyjaśniające Decyzja administracyjna Komisji Nadzoru Finansowego II. Środki prawne służące przeciwko decyzji […]
Nowe technologie w działalności banków – potrzeba zmian regulacyjnych
Nowe technologie w działalności banków – potrzeba zmian regulacyjnych I. Wstęp – problematyka stosowania regulacji krajowych w stosunku do wytycznych europejskich, w tym komunikatu chmurowego ESMA II. Problemy prawne z wdrożeniem usług w chmurze obliczeniowej zgodnie z wytycznymi UKNF Umowy z dostawcami Bezwzględne wymagania z ustawy – Prawo bankowe Konieczność przeprowadzenia pełnego szacowania ryzyka oraz klasyfikacji informacji Zapewnienie kompetencji po stronie banku III. Podejście do umów IT […]
Nieautoryzowane transakcje płatnicze
Nieautoryzowane transakcje płatnicze Typy wadliwości transakcji płatniczych Podstawowe pojęcia: uwierzytelnianie, autoryzacja, transakcja nieautoryzowana, zarejestrowanie użycie instrumentu płatniczego Obowiązek zwrotu w D+1: realia PSD1 i PSD2 Przesłanki autoryzacji i ciężar dowodowy: realia PSD1 i PSD2 Transakcja nieautoryzowana a wina płatnika Jak zarządzać zgłoszeniami dot. transakcji nieautoryzowanych? Warianty interpretacyjne Spór o transakcje nieautoryzowane: punkt widzenia sektora bankowego i organów Zgłoszenia dot. transakcji nieautoryzowanych a ramy […]
Klauzule abuzywne w umowach bankowych
Klauzule abuzywne w umowach bankowych I. Praktyczne aspekty regulacji klauzul abuzywnych Główne obszary ochrony konsumenta – klienta banku Wzorzec konsumenta a ocena abuzywności postanowień Działalność stowarzyszeń konsumenckich i możliwości obrony przed zarzutem abuzywności Skutki uznania postanowienia za abuzywne Inicjatywy zmian w przepisach prawa II. Przegląd bieżących stanowisk SOKiK oraz UOKiK Kluczowe tezy zawarte w raportach UOKiK Klauzule ograniczające lub wyłączające odpowiedzialność banku Klauzule […]
Usługi zaufania i identyfikacja elektroniczna oraz elektronizacja doręczeń w kontekście najnowszych zmian prawnych i rynkowych
Usługi zaufania i identyfikacja elektroniczna oraz elektronizacja doręczeń w kontekście najnowszych zmian prawnych i rynkowych Krajowy system usług zaufania oraz identyfikacji elektronicznej i umiejscowienie w nim e-doręczeń usługi zaufania oraz identyfikacja elektroniczna w Polsce – stan na dziś i co jeszcze przed nami tło regulacyjne – eIDAS oraz regulacje ustawowe kalendarz zmian – terminy, okresy przejściowe, regulacje covidowe Nowelizacja eIDAS – nowe rozwiązania, szanse i wyzwania tło wprowadzenia zmian do eIDAS, […]
Skuteczność zabezpieczeń w postępowaniu upadłościowym i restrukturyzacyjnym
I. Postępowanie zabezpieczające w upadłości i restrukturyzacji Niewypłacalność i zagrożenie niewypłacalnością Tymczasowy nadzorca sądowy / tymczasowy zarządca / zarządca przymusowy Zawieszenie postępowań egzekucyjnych Zakaz korzystania przez wierzycieli z zabezpieczeń – czy możliwy jako forma zabezpieczenia wniosku o ogłoszenie upadłości lub wniosku restrukturyzacyjnego
Prawo upadłościowe i restrukturyzacyjne w praktyce
Prawo upadłościowe i restrukturyzacyjne w praktyce I. Podmiotowy zakres zastosowania ustawy Definicja niewypłacalności, definicja zagrożenia niewypłacalnością Liberalizacja przesłanek niewypłacalności po 1 stycznia 2016 r. Zdolność upadłościowa, a zdolność restrukturyzacyjna Właściwość sądu i zbieg wniosków o upadłość i restrukturyzację Różnice pomiędzy wnioskiem o ogłoszenie upadłości, a wnioskiem o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego II. Upadłość czy jedno z postępowań restrukturyzacyjnych jako układ z wierzycielami Obowiązek złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości po nowelizacji oraz sankcje za niedochowanie […]
Nowe prawo zamówień publicznych
Nowe prawo zamówień publicznych Nowe definicje oraz wyłączenia zastosowania ustawy prawo zamówień publicznych Planowanie zamówień publicznych Analiza potrzeb i wymagań Zamawiającego Wstępne konsultacje rynkowe. Opis przedmiotu zamówienia Wartość szacunkowa zamówienia–prawidłowe ustalenia według nowej ustawy, ze szczególnym uwzględnieniem „jednego” zamówienia publicznego Komisja przetargowa w kontekście zasady minimalizacji konfliktu interesów Komunikacja elektroniczna Warunki stawiane Wykonawcom i dokumentowanie ich spełniania Przetarg nieograniczony – […]
Rachunki zablokowane, zastrzeżone i powiernicze
Rachunki zablokowane, zastrzeżone i powiernicze Rachunki zablokowane Rodzaje blokad rachunku bankowego Konstrukcja blokady rachunku o charakterze zabezpieczającym Zasady dysponowania zablokowanymi środkami Skuteczność blokady w razie egzekucji, restrukturyzacji i upadłości posiadacza Wypowiedzenie umowy rachunku objętego blokadą II. Rachunki zastrzeżone Modele rachunku zastrzeżonego w praktyce bankowej Zawieranie umowy rachunku zastrzeżonego Dysponowanie kwotą zastrzeżoną Egzekucja, restrukturyzacja i upadłość posiadacza rachunku Rozwiązanie umowy rachunku zastrzeżonego […]
Zmiana tzw. ustawy reklamacyjnej – skutki dla rynku finansowego
Zmiana tzw. ustawy reklamacyjnej – skutki dla rynku finansowego I. Nowe zasady rozpatrywania reklamacji klientów banków Rozszerzone obowiązki informacyjne w umowach bankowych – treść i forma nowych zapisów informacyjnych Terminy rozpatrywania reklamacji i skutki ich niedochowania Uchwała Sądu Najwyższego z 13 czerwca 2018 r. (III CZP 113/17) a treść art. 6 ustawy Obsługa zgłoszeń dotyczących nieautoryzowanych transakcji płatniczych Terminy rozpatrywania reklamacji […]
Zamów bezpłatną
konsultację
Wystarczy, że klikniesz w poniższy przycisk i umówisz się na konsultacje z jednym z naszych specjalistów, abyśmy przygotowali szkolenie dla Twojego zespołu lub omówili możliwą współpracę.