- Konstrukcja odwróconego kredytu hipotecznego
- Ramy prawne odwróconego kredytu hipotecznego
- Zakres przedmiotowy i podmiotowy
- Zabezpieczenie odwróconego kredytu hipotecznego
- Formularz informacyjny
- Forma i treść umowy odwróconego kredytu hipotecznego
- Odstąpienie od umowy
- Przedterminowa spłata kredytu
- Sankcje za naruszenie przez bank obowiązków informacyjnych
- Wypowiedzenie umowy przez bank i kredytobiorcę
- Rozliczenie odwróconego kredytu hipotecznego
- Przejęcie nieruchomości przez bank
Szkolenie skierowane jest do:
- Banków, w szczególności:
- pracowników departamentów prawnych
- pracowników departamentów obsługi klienta
- pracownicy departamentów operacyjnych
- pracownicy departamentów produktowych
- pracownicy departamentów compliance
- pracownicy departamentów audytu wewnętrznego
- pracownicy departamentów windykacji
- pracownicy departamentów restrukturyzacji
- pracownicy departamentów analiz
- pracownicy departamentów ryzyka kredytowego
- pracownicy departamentów odpowiedzialnych za outsourcing/ współpracę z pośrednikami kredytowymi
- Przedstawicieli organów nadzoru nad rynkiem finansowym
- Przedstawicieli organów ochrony konsumentów
POZOSTAŁE SZKOLENIA WEWNĘTRZNE
Bank jako administrator danych osobowych
Bank jako administrator danych osobowych Ochrona danych osobowych w bankach. RODO a ustawy sektorowe – punkty styczne i kluczowe konsekwencje regulacyjne Bank jako administrator, współadministrator czy może procesor? Rola banków w procesie przetwarzania danych osobowych 7 zasad przetwarzania danych osobowych według RODO Przesłanki prawne przetwarzania zwykłych i szczególnie chronionych danych osobowych przez bank Jakie prawa mają klienci banków w związku z przetwarzaniem ich danych […]
Weksel jako skuteczna forma zabezpieczenia wierzytelności kredytowych
Weksel jako skuteczna forma zabezpieczenia wierzytelności kredytowych I. Weksel jako zabezpieczenie spłaty kredytu – charakterystyka zobowiązania wekslowego II. Uczestnicy zobowiązania wekslowego – zdolność wekslowa – czyli kto może zaciągnąć zobowiązanie wekslowe III. Obowiązki i uprawnienia banku związane z przyjęciem zabezpieczenia wierzytelności Składniki formalne weksla i skutki ich uchybienia Podpisy na wekslu – pojęcie podpisu: osób fizycznych, przedsiębiorców – osób […]
Bank jako członek grupy kapitałowej
Bank jako członek grupy kapitałowej Pojęcie interesu banku jako spółki kapitałowej o szczególnym charakterze interes akcjonariuszy większościowych banku a interes akcjonariuszy mniejszościowych, interes depozytariuszy, interes pracowników; znaczenie ryzyka systemowego w interpretacji pojęcia interesu banku obowiązek funkcjonariuszy (członków organów) działania w interesie banku interes banku – perspektywa krótko-czy długoterminowa? Stosunek dominacji, zależności i powiązania w grupie kapitałowej z udziałem banku Umowy koncernowe umowy […]
Pozycja wierzyciela w upadłości konsumenckiej po nowelizacji prawa upadłościowego
Pozycja wierzyciela w upadłości konsumenckiej po nowelizacji prawa upadłościowego Liberalizacja przesłanek ogłoszenia upadłości konsumenckiej niewypłacalność oraz status konsumenta = upadłość marginalna pozycja wierzyciela do momentu ogłoszenia upadłości 2. Upadłość konsumencka w 3 odsłonach uproszczona upadłość konsumencka upadłość konsumencka prowadzona na zasadach ogólnych postępowanie o zawarcie układu na zgromadzeniu wierzycieli przez osobę fizyczną nieprowadzącą działalnością gospodarczą 3. Ujemne skutki zgłoszenia wierzytelności po terminie – szybkość reakcji […]
Usługi zaufania i identyfikacja elektroniczna oraz elektronizacja doręczeń w kontekście najnowszych zmian prawnych i rynkowych
Usługi zaufania i identyfikacja elektroniczna oraz elektronizacja doręczeń w kontekście najnowszych zmian prawnych i rynkowych Krajowy system usług zaufania oraz identyfikacji elektronicznej i umiejscowienie w nim e-doręczeń usługi zaufania oraz identyfikacja elektroniczna w Polsce – stan na dziś i co jeszcze przed nami tło regulacyjne – eIDAS oraz regulacje ustawowe kalendarz zmian – terminy, okresy przejściowe, regulacje covidowe Nowelizacja eIDAS – nowe rozwiązania, szanse i wyzwania tło wprowadzenia zmian do eIDAS, […]
Zabezpieczenia wierzytelności banku
Zabezpieczenia wierzytelności banku I. Zastaw – zagadnienia ogólne Zastaw – miejsce w systemie zabezpieczeń, zagadnienia ogólne, pojęcie, podstawa prawna, rodzaje zastawu Zastaw rejestrowy – szczególny rodzaj zastawu – czym się charakteryzuje (rejestr i jego znaczenie, przedmiot, egzekucja i pozaegzekucyjne sposoby zaspokojenia roszczenia, szczególne rozwiązania) Ustanowienie zastawu – wymogi formalne II. Zagadnienia szczegółowe. Przedmiot zastawu Zastaw na zbiorze, w tym na zapasach […]
Nieuczciwe praktyki w marketingu produktów i usług finansowych
Nieuczciwe praktyki w marketingu produktów i usług finansowych Przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym: przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym – geneza regulacji praktyki wprowadzające w błąd i praktyki agresywne zakazane praktyki rynkowe w praktyce marketingu branży finansowej kompetencje UOKiK w zakresie zwalczania nieuczciwych praktyk rynkowych 2. Nieuczciwe praktyki rynkowe a nieuczciwa konkurencja: odmienne regulacje dotyczące reklamy i promocji B2C i B2B czyny nieuczciwej konkurencji w działalności marketingowej branży […]
Ustawa o usługach płatniczych – aspekty praktyczne
Ustawa o usługach płatniczych – aspekty praktyczne Dostawcy usług płatniczych. Kim jest i jakie usługi może świadczyć KIP, BUP, MIP? Czym wyróżnia się działalność tzw. Third Party Providers (TPP)? Usługi płatnicze i zakres wyłączeń stosowania ustawy o usługach płatniczych – przykłady praktyczne Rachunek płatniczy – problemy klasyfikacyjne Reklamacje dotyczące usług płatniczych – rodzaje, terminy rozpatrywana Obowiązki informacyjne w zakresie świadczenia […]
Klauzule abuzywne w umowach bankowych
Klauzule abuzywne w umowach bankowych I. Praktyczne aspekty regulacji klauzul abuzywnych Główne obszary ochrony konsumenta – klienta banku Wzorzec konsumenta a ocena abuzywności postanowień Działalność stowarzyszeń konsumenckich i możliwości obrony przed zarzutem abuzywności Skutki uznania postanowienia za abuzywne Inicjatywy zmian w przepisach prawa II. Przegląd bieżących stanowisk SOKiK oraz UOKiK Kluczowe tezy zawarte w raportach UOKiK Klauzule ograniczające lub wyłączające odpowiedzialność banku Klauzule […]
Postępowania przed KNF i przed sądem administracyjnym pierwszej instancji w sprawach decyzji administracyjnych wydanych przed KNF – zagadnienia praktyczne
Postępowania przed KNF i przed sądem administracyjnym pierwszej instancji w sprawach decyzji administracyjnych wydanych przed KNF – zagadnienia praktyczne I. Postępowanie administracyjne prowadzone przez Komisję Nadzoru Finansowego – zagadnienia wybrane Gwarancje proceduralne dla sfery praw i interesów strony postępowania Ciężar dowodu w postępowaniu administracyjnym prowadzonym przez Komisję Nadzoru Finansowego Postępowanie dowodowe i postępowanie wyjaśniające Decyzja administracyjna Komisji Nadzoru Finansowego II. Środki prawne służące przeciwko decyzji […]
Ocena zdolności kredytowej i ryzyka kredytowego podmiotów gospodarczych
Ocena zdolności kredytowej i ryzyka kredytowego podmiotów gospodarczych 1.Pojęcia zdolności kredytowej i ryzyka kredytowego Analiza zawartości poszczególnych elementów sprawozdania finansowego (w tym identyfikacja sygnałów ostrzegawczych): rachunek zysków i strat bilans informacja dodatkowa Analiza zawartości poszczególnych elementów sprawozdania finansowego (w tym identyfikacja sygnałów ostrzegawczych): sprawozdanie z przepływów pieniężnych zestawienie zmian w kapitałach (funduszach) własnych Analiza wstępna sprawozdania finansowego: analiza struktury analiza dynamiki wzorcowe […]
Nowe technologie w działalności banków – potrzeba zmian regulacyjnych
Nowe technologie w działalności banków – potrzeba zmian regulacyjnych I. Wstęp – problematyka stosowania regulacji krajowych w stosunku do wytycznych europejskich, w tym komunikatu chmurowego ESMA II. Problemy prawne z wdrożeniem usług w chmurze obliczeniowej zgodnie z wytycznymi UKNF Umowy z dostawcami Bezwzględne wymagania z ustawy – Prawo bankowe Konieczność przeprowadzenia pełnego szacowania ryzyka oraz klasyfikacji informacji Zapewnienie kompetencji po stronie banku III. Podejście do umów IT […]
Usuwanie klauzul abuzywnych z umów z przedsiębiorcami
Usuwanie klauzul abuzywnych z umów z przedsiębiorcami I. Cel ustawy z 31 lipca 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia obciążeń regulacyjnych (Dz.U. z 2019 r., poz.1495) czyli czego ustawodawca oczekuje od przedsiębiorców zawierających umowy II. Zasady ustalania przy zawieraniu umowy z przedsiębiorcą prowadzącym działalność gospodarczą na podstawie wpisu do CEDG „zawodowego charakteru umowy” III. Klauzule abuzywne „Rażące naruszenie praw strony umowy” – pojęcie i analiza […]
Odwrócony kredyt hipoteczny
Odwrócony kredyt hipoteczny Konstrukcja odwróconego kredytu hipotecznego Ramy prawne odwróconego kredytu hipotecznego Zakres przedmiotowy i podmiotowy Zabezpieczenie odwróconego kredytu hipotecznego Formularz informacyjny Forma i treść umowy odwróconego kredytu hipotecznego Odstąpienie od umowy Przedterminowa spłata kredytu Sankcje za naruszenie przez bank obowiązków informacyjnych Wypowiedzenie umowy przez bank i kredytobiorcę Rozliczenie odwróconego kredytu hipotecznego Przejęcie nieruchomości przez bank Szkolenie skierowane jest do: Banków, w szczególności: pracowników […]
Blockchain, kryptowaluty i inne wyzwania cyfrowe w działalności banków
Blockchain, kryptowaluty i inne wyzwania cyfrowe w działalności banków Blockchain jako strażnik integralności danych w bankowości blockchain a problem trwałego nośnika blockchain a usługi płatnicze – „mały” trwały nośnik integralność danych i niezmienność danych a RODO Bankowość w obliczu możliwości zastosowania smart contracts na czym polega „mądrość” w smart contracts smart contracts dla rynku bankowego. Gdzie leży wartość dodana dla branży? feasibility study – wyzwania […]
Zamów bezpłatną
konsultację
Wystarczy, że klikniesz w poniższy przycisk i umówisz się na konsultacje z jednym z naszych specjalistów, abyśmy przygotowali szkolenie dla Twojego zespołu lub omówili możliwą współpracę.