- Typy wadliwości transakcji płatniczych
- Podstawowe pojęcia: uwierzytelnianie, autoryzacja, transakcja nieautoryzowana, zarejestrowanie użycie instrumentu płatniczego
- Obowiązek zwrotu w D+1: realia PSD1 i PSD2
- Przesłanki autoryzacji i ciężar dowodowy: realia PSD1 i PSD2
- Transakcja nieautoryzowana a wina płatnika
- Jak zarządzać zgłoszeniami dot. transakcji nieautoryzowanych? Warianty interpretacyjne
- Spór o transakcje nieautoryzowane: punkt widzenia sektora bankowego i organów
- Zgłoszenia dot. transakcji nieautoryzowanych a ramy postępowań reklamacyjnych
- Studium przypadku: przykłady transakcji nieautoryzowanych
Szkolenie skierowane jest do:
-
Przedstawicieli banków, krajowych instytucji płatniczych, małych instytucji płatniczych oraz innych dostawców usług płatniczych, w szczególności:
- kadry zarządzającej
- pracowników departamentów compliance
- pracowników departamentów prawnych
- pracowników departamentów operacyjnych
- pracowników departamentów IT
2. Specjalistów branży płatniczej, bankowej i acquiringowej
3. Przedstawicieli organów nadzoru nad rynkiem finansowym
4. Przedstawiciele organów ochrony konsumentów
POZOSTAŁE SZKOLENIA WEWNĘTRZNE
Nowelizacja kodeksu postępowania cywilnego w praktyce
Nowelizacja kodeksu postępowania cywilnego w praktyce Zakres zastosowania nowych oraz dotychczasowych przepisów – węzłowe problemy intertemporalne, w tym zasada kontynuacji i wyjątki od niej Instytucja nadużycia prawa procesowego, w tym niedopuszczalność składania ponownych zażaleń, wniosków o wyłączenie sędziego, ustanowienie pełnomocnika z urzędu oraz oddalenie oczywiście bezzasadnego powództwa na posiedzeniu niejawnym (art. 1911 k.p.c.) Zmiany w zakresie właściwości miejscowej sądów, w tym w odniesieniu do roszczeń wynikających z czynności bankowych Obostrzenie […]
Nieuczciwe praktyki w marketingu produktów i usług finansowych
Nieuczciwe praktyki w marketingu produktów i usług finansowych Przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym: przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym – geneza regulacji praktyki wprowadzające w błąd i praktyki agresywne zakazane praktyki rynkowe w praktyce marketingu branży finansowej kompetencje UOKiK w zakresie zwalczania nieuczciwych praktyk rynkowych 2. Nieuczciwe praktyki rynkowe a nieuczciwa konkurencja: odmienne regulacje dotyczące reklamy i promocji B2C i B2B czyny nieuczciwej konkurencji w działalności marketingowej branży […]
Egzekucja z rachunku bankowego
Egzekucja z rachunku bankowego I. Zagadnienia wstępne (specyfika przedmiotu egzekucji i uregulowania prawne) Egzekucja z rachunków bankowych – tryby sądowy i administracyjny, podstawa prawna i zastosowanie przepisów innych ustaw Organy egzekucyjne i ich kompetencje Rachunek bankowy jako przedmiot egzekucji Rodzaje rachunków bankowych – wyłączenia spod egzekucji i wpływ rodzaju rachunku bankowego na możliwość prowadzenia egzekucji, w tym ograniczenia Charakter prawny umowy rachunku bankowego, a przez to charakter […]
Kredyt konsumencki
Prelegenci Program I. Zawieranie umów o kredyt konsumencki 1. Formularze informacyjne – charakter, związanie kredytodawcy informacjami z formularza 2. Proces oceny zdolności kredytowej konsumenta a) ogólne zasady badania zdolności kredytowej ▪ obowiązek ustawowy i zalecenia Rekomendacji T▪ wnioski z wyroków TSUE w sprawach: C 565/12, C 449/13, C 58/18 b) korzystanie z zewnętrznych baz danych c) skutki oceny dokonanej przez bank w świetle orzecznictwa; przyznanie kredytu […]
Walka z praniem pieniędzy – aspekty prawne
Walka z praniem pieniędzy – aspekty prawne Zagadnienia ogólne w zakresie AML/CFT – charakterystyka procederu prania pieniędzy Omówienie podstawowych pojęć. Kto to jest beneficjent rzeczywisty? Kiedy klient jest tzw. PEP’em? Organy informacji finansowej. Jakie kompetencje posiada minister właściwy do spraw finansów publicznych oraz Generalny Inspektor Informacji Finansowej? Instytucje obowiązane. Kogo dotyczy ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu? Uczestnicy czynności związanych […]
Bank wobec śmierci swojego klienta
Bank wobec śmierci swojego klienta Losy umowy rachunku bankowego w razie śmierci posiadacza Ustalenie kręgu spadkobierców Wypłata środków na rzecz spadkobierców Zapis bankowy Wypłata kosztów pogrzebu Zlecenia płatnicze Realizacja zajęcia rachunku bankowego po śmierci posiadacza Ujawnienie spadkobiercom tajemnicy bankowej Losy umowy kredytu w razie śmierci kredytobiorcy Wystawienie bankowego tytułu egzekucyjnego po śmierci kredytobiorcy Wpływ śmierci kredytobiorcy na zabezpieczenia osobiste Wpływ śmierci […]
Pozycja wierzyciela w upadłości konsumenckiej po nowelizacji prawa upadłościowego
Pozycja wierzyciela w upadłości konsumenckiej po nowelizacji prawa upadłościowego Liberalizacja przesłanek ogłoszenia upadłości konsumenckiej niewypłacalność oraz status konsumenta = upadłość marginalna pozycja wierzyciela do momentu ogłoszenia upadłości 2. Upadłość konsumencka w 3 odsłonach uproszczona upadłość konsumencka upadłość konsumencka prowadzona na zasadach ogólnych postępowanie o zawarcie układu na zgromadzeniu wierzycieli przez osobę fizyczną nieprowadzącą działalnością gospodarczą 3. Ujemne skutki zgłoszenia wierzytelności po terminie – szybkość reakcji […]
Bancassurance – aspekty prawne
Bancassurance – aspekty prawne Rynek bancassurance – istota koncepcji dystrybucji ubezpieczeń przez banki oraz kluczowe czynniki wpływające na jej rozwój Ramy regulacyjne dla rynku bancassurance, w tym ustawa o działalności ubezpieczeniowej, o pośrednictwie ubezpieczeniowym, prawo bankowe oraz kodeks cywilny Rekomendacja U. Cel wprowadzenia i charakter prawny Charakterystyka kanałów dystrybucji usług ubezpieczeniowych. Sprzedaż bezpośrednia, agencyjna, za pośrednictwem brokerów ubezpieczeniowych oraz za pośrednictwem telefonu i Internetu Modele bancassurance na rynku […]
Odwrócony kredyt hipoteczny
Odwrócony kredyt hipoteczny Konstrukcja odwróconego kredytu hipotecznego Ramy prawne odwróconego kredytu hipotecznego Zakres przedmiotowy i podmiotowy Zabezpieczenie odwróconego kredytu hipotecznego Formularz informacyjny Forma i treść umowy odwróconego kredytu hipotecznego Odstąpienie od umowy Przedterminowa spłata kredytu Sankcje za naruszenie przez bank obowiązków informacyjnych Wypowiedzenie umowy przez bank i kredytobiorcę Rozliczenie odwróconego kredytu hipotecznego Przejęcie nieruchomości przez bank Szkolenie skierowane jest do: Banków, w szczególności: pracowników […]
Zmiany w podejściu nadzorczym do sektora bankowego w związku z konsekwencjami pandemii COVID-19
Zmiany w podejściu nadzorczym do sektora bankowego w związku z konsekwencjami pandemii COVID-19 I. Działania Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego (EBA) w zakresie ograniczenia wpływu pandemii COVID-19 na unijny sektor bankowy Wytyczne EBA dotyczące ustawowych i pozaustawowych moratoriów na spłaty kredytów, stosowanych w obliczu kryzysu spowodowanego przez COVID-19 Stanowisko EBA w sprawie polityki dywidendowej i wypłaty zmiennych składników wynagrodzeń Wytyczne EBA w zakresie sprawozdawczości ostrożnościowej oraz raportowania w ramach filara III […]
Bank jako administrator danych osobowych
Bank jako administrator danych osobowych Ochrona danych osobowych w bankach. RODO a ustawy sektorowe – punkty styczne i kluczowe konsekwencje regulacyjne Bank jako administrator, współadministrator czy może procesor? Rola banków w procesie przetwarzania danych osobowych 7 zasad przetwarzania danych osobowych według RODO Przesłanki prawne przetwarzania zwykłych i szczególnie chronionych danych osobowych przez bank Jakie prawa mają klienci banków w związku z przetwarzaniem ich danych […]
Postępowania przed KNF i przed sądem administracyjnym pierwszej instancji w sprawach decyzji administracyjnych wydanych przed KNF – zagadnienia praktyczne
Postępowania przed KNF i przed sądem administracyjnym pierwszej instancji w sprawach decyzji administracyjnych wydanych przed KNF – zagadnienia praktyczne I. Postępowanie administracyjne prowadzone przez Komisję Nadzoru Finansowego – zagadnienia wybrane Gwarancje proceduralne dla sfery praw i interesów strony postępowania Ciężar dowodu w postępowaniu administracyjnym prowadzonym przez Komisję Nadzoru Finansowego Postępowanie dowodowe i postępowanie wyjaśniające Decyzja administracyjna Komisji Nadzoru Finansowego II. Środki prawne służące przeciwko decyzji […]
Ustawa o usługach płatniczych – aspekty praktyczne
Ustawa o usługach płatniczych – aspekty praktyczne Dostawcy usług płatniczych. Kim jest i jakie usługi może świadczyć KIP, BUP, MIP? Czym wyróżnia się działalność tzw. Third Party Providers (TPP)? Usługi płatnicze i zakres wyłączeń stosowania ustawy o usługach płatniczych – przykłady praktyczne Rachunek płatniczy – problemy klasyfikacyjne Reklamacje dotyczące usług płatniczych – rodzaje, terminy rozpatrywana Obowiązki informacyjne w zakresie świadczenia […]
Blockchain, kryptowaluty i inne wyzwania cyfrowe w działalności banków
Blockchain, kryptowaluty i inne wyzwania cyfrowe w działalności banków Blockchain jako strażnik integralności danych w bankowości blockchain a problem trwałego nośnika blockchain a usługi płatnicze – „mały” trwały nośnik integralność danych i niezmienność danych a RODO Bankowość w obliczu możliwości zastosowania smart contracts na czym polega „mądrość” w smart contracts smart contracts dla rynku bankowego. Gdzie leży wartość dodana dla branży? feasibility study – wyzwania […]
Weryfikacja wniosków pożyczkowych – przeciwdziałanie wyłudzeniom
Weryfikacja wniosków pożyczkowych – przeciwdziałanie wyłudzeniom Dokumenty publiczne – omówienie: grupa I -dokumenty potwierdzające tożsamość (m.in. dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, karta pobytu) grupa II -dokumenty administracyjne (m.in. REGON, NIP, zaświadczenie o zarobkach) ustawa o dokumentach publicznych jako metoda walki z fałszerstwem dokumentów Definicja oszustwa/nadużycia stosowana w organizacjach finansowych. Metody przestępcze stosowane dla pozyskania fałszywych dokumentów: oszustwo oszustwo kredytowe podrabiane dokumentów poświadczenie nieprawdy […]
Zamów bezpłatną
konsultację
Wystarczy, że klikniesz w poniższy przycisk i umówisz się na konsultacje z jednym z naszych specjalistów, abyśmy przygotowali szkolenie dla Twojego zespołu lub omówili możliwą współpracę.