Skip to content
Zaloguj się
0
Koszyk jest pusty.
Zaloguj się
0
Koszyk jest pusty.

Program

I. Zawieranie umów o kredyt konsumencki

1. Formularze informacyjne – charakter, związanie kredytodawcy informacjami z formularza

2. Proces oceny zdolności kredytowej konsumenta

a) ogólne zasady badania zdolności kredytowej

▪ obowiązek ustawowy i zalecenia Rekomendacji T
▪ wnioski z wyroków TSUE w sprawach: C 565/12, C 449/13, C 58/18

b) korzystanie z zewnętrznych baz danych

c) skutki oceny dokonanej przez bank w świetle orzecznictwa; przyznanie kredytu a brak lub utrata zdolności kredytowej

d) odmowa udzielenia kredytu

▪ treść obligatoryjnej informacji o odmowie
▪ wyjaśnienie dotyczące dokonanej oceny zdolności kredytowej na wniosek Klienta; komunikat UKNF z 21.07.2020 r.

e) warunki podejmowania decyzji wyłącznie w oparciu o zautomatyzowane przetwarzanie danych osobowych, w tym profilowanie

II. Umowa o kredyt konsumencki

1. Forma umowy o kredyt konsumencki

2. Treść umowy o kredyt konsumencki

a) koszty – limity kosztów, badanie abuzywności postanowień kosztowych

b) usługi dodatkowe do kredytu

c) inne postanowienia

3. Odstąpienie przez konsumenta od umowy o kredyt konsumencki

4. Zmiany i wypowiedzenie umowy kredytowej

III. Uprawnienie konsumenta do przedterminowej spłaty kredytu

1. Obniżka kosztów kredytu – sytuacja po wyroku TSUE w sprawie C-383/18; stanowiska regulatorów

2. Zakres redukcji

3. Automatyzm czy wniosek konsumenta

4. Dotychczasowe decyzje UOKiK

IV. Rozwiązania szczególne w tzw. „Tarczach antykryzysowych”

1. Obniżenie limitów MPKK – zakres, wyłączenia

2. Wakacje kredytowe

Szkolenie skierowane jest do:

1. Banków w szczególności:

• pracowników departamentów prawnych
• pracowników departamentów obsługi klienta
• pracowników departamentów produktowych
• pracowników departamentów compliance
• pracowników departamentów audytu wewnętrznego
• pracowników departamentów windykacji
• pracowników departamentów restrukturyzacji
• pracowników departamentów ryzyka kredytowego
• pracowników departamentów sprzedaży oraz wsparcia sprzedaży zajmujących się kredytami konsumenckimi

2. Instytucji pożyczkowych

3. Leasingodawców

4. Firm prowadzących platformy crowdfundingowe w zakresie pożyczek społecznościowych

5. Radców prawnych

Szkolenie skierowane jest do:

  • pracowników departamentów ds. outsourcingu
  • pracowników departamentów IT
  • pracowników departamentów prawnych
  • pracowników departamentów compliance
  • pracowników departamentów nadzoru i kontroli
  • pracowników departamentów bezpieczeństwa
  • pracowników departamentów zarządzania ryzykiem

POZOSTAŁE SZKOLENIA WEWNĘTRZNE

Zamów bezpłatną

konsultację

Wystarczy, że klikniesz w poniższy przycisk i umówisz się na konsultacje z jednym z naszych specjalistów, abyśmy przygotowali szkolenie dla Twojego zespołu lub omówili możliwą współpracę.

pic_telefon2