I. Praktyczne aspekty regulacji klauzul abuzywnych
- Główne obszary ochrony konsumenta – klienta banku
- Wzorzec konsumenta a ocena abuzywności postanowień
- Działalność stowarzyszeń konsumenckich i możliwości obrony przed zarzutem abuzywności
- Skutki uznania postanowienia za abuzywne
- Inicjatywy zmian w przepisach prawa
II. Przegląd bieżących stanowisk SOKiK oraz UOKiK
- Kluczowe tezy zawarte w raportach UOKiK
- Klauzule ograniczające lub wyłączające odpowiedzialność banku
- Klauzule modyfikacyjne oraz wypowiedzenie
- Opłaty pobierane przez banki
- Pozostałe kategorie postanowień
- Kontrowersje
III. Jak skonstruować „nieabuzywny” regulamin?
- Abuzywność a przepisy z zakresu działalności banków
- Realizacja obowiązków informacyjnych wobec konsumentów
- Odstąpienie od stosowania przepisów względnie obowiązujących
- Korzystanie z rejestru klauzul UOKiK
- Tworzenie regulaminu – porady praktyczne
Szkolenie skierowane jest do:
-
- pracowników departamentów prawnych
- pracowników departamentów compliance
- pracowników departamentów ryzyka
- pracowników departamentów operacyjnych
- radców prawnych
- przedstawicieli organów ochrony konkurencji i konsumenta
POZOSTAŁE SZKOLENIA WEWNĘTRZNE
Bancassurance – aspekty prawne
Bancassurance – aspekty prawne Rynek bancassurance – istota koncepcji dystrybucji ubezpieczeń przez banki oraz kluczowe czynniki wpływające na jej rozwój Ramy regulacyjne dla rynku bancassurance, w tym ustawa o działalności ubezpieczeniowej, o pośrednictwie ubezpieczeniowym, prawo bankowe oraz kodeks cywilny Rekomendacja U. Cel wprowadzenia i charakter prawny Charakterystyka kanałów dystrybucji usług ubezpieczeniowych. Sprzedaż bezpośrednia, agencyjna, za pośrednictwem brokerów ubezpieczeniowych oraz za pośrednictwem telefonu i Internetu Modele bancassurance na rynku […]
Nowoczesna funkcja compliance w instytucji finansowej
Nowoczesna funkcja compliance w instytucji finansowej Kultura compliance, czyli „praca u podstaw” compliance w strategii firmy wprowadzenie systemu compliance do firmy rozwiązania organizacyjne dot. funkcji compliance szkolenia i komunikacja ewaluacja systemu compliance Zarządzanie ryzykiem vs kontrola wewnętrzna compliance w systemie zarządzania ryzykiem compliance w systemie kontroli wewnętrznej Zarządzanie ryzykiem i kontrola braku zgodności identyfikacja ryzyka ocena ryzyka monitorowanie ryzyka raportowanie ryzyka Program compliance […]
Weksel jako skuteczna forma zabezpieczenia wierzytelności kredytowych
Weksel jako skuteczna forma zabezpieczenia wierzytelności kredytowych I. Weksel jako zabezpieczenie spłaty kredytu – charakterystyka zobowiązania wekslowego II. Uczestnicy zobowiązania wekslowego – zdolność wekslowa – czyli kto może zaciągnąć zobowiązanie wekslowe III. Obowiązki i uprawnienia banku związane z przyjęciem zabezpieczenia wierzytelności Składniki formalne weksla i skutki ich uchybienia Podpisy na wekslu – pojęcie podpisu: osób fizycznych, przedsiębiorców – osób […]
Ochrona danych osobowych w działalności bankowej
Ochrona danych osobowych w działalności bankowej Podsumowanie dotychczasowych doświadczeń z RODO stosowanie RODO w Polsce a stosowanie RODO w innych krajach Unii – najważniejsze tendencje co już wdrożyliśmy a na co jeszcze czekamy? Rozliczalność, czyli klucz do zrozumienia RODO rozliczalność w przepisach RODO rozliczalność w decyzjach PUODO wyrok NSA w spr. I OSK 2414/17, czyli rozliczalność w prawie bankowym Umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych w praktyce banków praktyka zawierania umów powierzenia […]
Nowe prawo zamówień publicznych
Nowe prawo zamówień publicznych Nowe definicje oraz wyłączenia zastosowania ustawy prawo zamówień publicznych Planowanie zamówień publicznych Analiza potrzeb i wymagań Zamawiającego Wstępne konsultacje rynkowe. Opis przedmiotu zamówienia Wartość szacunkowa zamówienia–prawidłowe ustalenia według nowej ustawy, ze szczególnym uwzględnieniem „jednego” zamówienia publicznego Komisja przetargowa w kontekście zasady minimalizacji konfliktu interesów Komunikacja elektroniczna Warunki stawiane Wykonawcom i dokumentowanie ich spełniania Przetarg nieograniczony – […]
Walka z praniem pieniędzy – aspekty prawne
Walka z praniem pieniędzy – aspekty prawne Zagadnienia ogólne w zakresie AML/CFT – charakterystyka procederu prania pieniędzy Omówienie podstawowych pojęć. Kto to jest beneficjent rzeczywisty? Kiedy klient jest tzw. PEP’em? Organy informacji finansowej. Jakie kompetencje posiada minister właściwy do spraw finansów publicznych oraz Generalny Inspektor Informacji Finansowej? Instytucje obowiązane. Kogo dotyczy ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu? Uczestnicy czynności związanych […]
Nieuczciwe praktyki w marketingu produktów i usług finansowych
Nieuczciwe praktyki w marketingu produktów i usług finansowych Przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym: przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym – geneza regulacji praktyki wprowadzające w błąd i praktyki agresywne zakazane praktyki rynkowe w praktyce marketingu branży finansowej kompetencje UOKiK w zakresie zwalczania nieuczciwych praktyk rynkowych 2. Nieuczciwe praktyki rynkowe a nieuczciwa konkurencja: odmienne regulacje dotyczące reklamy i promocji B2C i B2B czyny nieuczciwej konkurencji w działalności marketingowej branży […]
Rekomendacja S a gwarancje praw konsumentów
Rekomendacja S a gwarancje praw konsumentów I. Rekomendacja S KNF Cel i zakres stosowania regulacji Zagadnienia objęte Rekomendacją Terminy dostosowania działalności banków do wymagań nadzorcy Szczególne wymogi nadzorcy wobec banków spółdzielczych II. Wzajemne relacje między Rekomendacją S, ustawą z 23 marca 2017 r. o kredycie hipotecznym oraz o nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami i Wytycznymi EBA dotyczącymi udzielania i monitorowania kredytów III. Słowniczek pojęć IV. Kredyt z opcją […]
Pozycja wierzyciela w upadłości konsumenckiej po nowelizacji prawa upadłościowego
Pozycja wierzyciela w upadłości konsumenckiej po nowelizacji prawa upadłościowego Liberalizacja przesłanek ogłoszenia upadłości konsumenckiej niewypłacalność oraz status konsumenta = upadłość marginalna pozycja wierzyciela do momentu ogłoszenia upadłości 2. Upadłość konsumencka w 3 odsłonach uproszczona upadłość konsumencka upadłość konsumencka prowadzona na zasadach ogólnych postępowanie o zawarcie układu na zgromadzeniu wierzycieli przez osobę fizyczną nieprowadzącą działalnością gospodarczą 3. Ujemne skutki zgłoszenia wierzytelności po terminie – szybkość reakcji […]
Odwrócony kredyt hipoteczny
Odwrócony kredyt hipoteczny Konstrukcja odwróconego kredytu hipotecznego Ramy prawne odwróconego kredytu hipotecznego Zakres przedmiotowy i podmiotowy Zabezpieczenie odwróconego kredytu hipotecznego Formularz informacyjny Forma i treść umowy odwróconego kredytu hipotecznego Odstąpienie od umowy Przedterminowa spłata kredytu Sankcje za naruszenie przez bank obowiązków informacyjnych Wypowiedzenie umowy przez bank i kredytobiorcę Rozliczenie odwróconego kredytu hipotecznego Przejęcie nieruchomości przez bank Szkolenie skierowane jest do: Banków, w szczególności: pracowników […]
Marketing instytucji finansowej i ubezpieczeniowej – aspekty prawne
Marketing instytucji finansowej i ubezpieczeniowej – aspekty prawne Instytucje finansowe i charakterystyka ich działalności – banki, instytucje parabankowe a instytucje niebankowe Konsument czy klient? Kilka słów o systemie ochrony praw na rynku finansowym Istota marketingu instytucji finansowych oraz rodzaje kanałów dystrybucji usług finansowych. Usługa finansowa jako produkt marketingowy Promocja usług finansowych i przykłady ich zastosowania w wybranych instytucjach finansowych Marketing na gruncie ustawy prawo bankowe, […]
Bank jako administrator danych osobowych
Bank jako administrator danych osobowych Ochrona danych osobowych w bankach. RODO a ustawy sektorowe – punkty styczne i kluczowe konsekwencje regulacyjne Bank jako administrator, współadministrator czy może procesor? Rola banków w procesie przetwarzania danych osobowych 7 zasad przetwarzania danych osobowych według RODO Przesłanki prawne przetwarzania zwykłych i szczególnie chronionych danych osobowych przez bank Jakie prawa mają klienci banków w związku z przetwarzaniem ich danych […]
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w działalności na rynku finansowym
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w działalności na rynku finansowym Status prawny SI w Polsce i Unii Europejskiej – gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy? SI w kontekście AML i SCA sztuczna inteligencja jako instrument KYC AML monitorowanie stosunków gospodarczych, rejestrowanie i flagowanie transakcji mechanizmy silnego uwierzytelniania klienta. Jak wykorzystać SI w służbie wyłączenia obowiązku stosowania SCA SI w podatkach prawo podatkowe vs SI. Pole styku i perspektywy wykorzystania potencjału SI dla podatników i fiskusa […]
Bank wobec śmierci swojego klienta
Bank wobec śmierci swojego klienta Losy umowy rachunku bankowego w razie śmierci posiadacza Ustalenie kręgu spadkobierców Wypłata środków na rzecz spadkobierców Zapis bankowy Wypłata kosztów pogrzebu Zlecenia płatnicze Realizacja zajęcia rachunku bankowego po śmierci posiadacza Ujawnienie spadkobiercom tajemnicy bankowej Losy umowy kredytu w razie śmierci kredytobiorcy Wystawienie bankowego tytułu egzekucyjnego po śmierci kredytobiorcy Wpływ śmierci kredytobiorcy na zabezpieczenia osobiste Wpływ śmierci […]
Skuteczność zabezpieczeń w postępowaniu upadłościowym i restrukturyzacyjnym
I. Postępowanie zabezpieczające w upadłości i restrukturyzacji Niewypłacalność i zagrożenie niewypłacalnością Tymczasowy nadzorca sądowy / tymczasowy zarządca / zarządca przymusowy Zawieszenie postępowań egzekucyjnych Zakaz korzystania przez wierzycieli z zabezpieczeń – czy możliwy jako forma zabezpieczenia wniosku o ogłoszenie upadłości lub wniosku restrukturyzacyjnego
Zamów bezpłatną
konsultację
Wystarczy, że klikniesz w poniższy przycisk i umówisz się na konsultacje z jednym z naszych specjalistów, abyśmy przygotowali szkolenie dla Twojego zespołu lub omówili możliwą współpracę.
