- Kultura compliance, czyli „praca u podstaw”
- compliance w strategii firmy
- wprowadzenie systemu compliance do firmy
- rozwiązania organizacyjne dot. funkcji compliance
- szkolenia i komunikacja
- ewaluacja systemu compliance
- Zarządzanie ryzykiem vs kontrola wewnętrzna
- compliance w systemie zarządzania ryzykiem
- compliance w systemie kontroli wewnętrznej
- Zarządzanie ryzykiem i kontrola braku zgodności
- identyfikacja ryzyka
- ocena ryzyka
- monitorowanie ryzyka
- raportowanie ryzyka
- Program compliance – studium przypadku / dyskusja
- Proces zgłaszania naruszeń
- umiejscowienie procesu zgłaszania naruszeń w firmie
- polityka zgłaszania naruszeń
- kanały i sposoby zgłaszania naruszeń
- etapy postępowania wyjaśniającego
- raportowanie w ramach procesu zgłaszania naruszeń
- Kierunki rozwoju funkcji compliance – dyskusja
Szkolenie skierowane jest do:
- Banków, w szczególności:
- członkowie zarządów i rad nadzorczych
- pracowników departamentów compliance
- pracowników departamentów prawnych
- pracowników departamentów kontroli wewnętrznej
- pracowników departamentów sprzedaży
- pracowników departamentów ryzyka
- Pracowników innych instytucji pełniących lub chcących pełnić funkcję oficera compliance
POZOSTAŁE SZKOLENIA WEWNĘTRZNE
Usługi zaufania i identyfikacja elektroniczna oraz elektronizacja doręczeń w kontekście najnowszych zmian prawnych i rynkowych
Usługi zaufania i identyfikacja elektroniczna oraz elektronizacja doręczeń w kontekście najnowszych zmian prawnych i rynkowych Krajowy system usług zaufania oraz identyfikacji elektronicznej i umiejscowienie w nim e-doręczeń usługi zaufania oraz identyfikacja elektroniczna w Polsce – stan na dziś i co jeszcze przed nami tło regulacyjne – eIDAS oraz regulacje ustawowe kalendarz zmian – terminy, okresy przejściowe, regulacje covidowe Nowelizacja eIDAS – nowe rozwiązania, szanse i wyzwania tło wprowadzenia zmian do eIDAS, […]
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w działalności na rynku finansowym
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w działalności na rynku finansowym Status prawny SI w Polsce i Unii Europejskiej – gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy? SI w kontekście AML i SCA sztuczna inteligencja jako instrument KYC AML monitorowanie stosunków gospodarczych, rejestrowanie i flagowanie transakcji mechanizmy silnego uwierzytelniania klienta. Jak wykorzystać SI w służbie wyłączenia obowiązku stosowania SCA SI w podatkach prawo podatkowe vs SI. Pole styku i perspektywy wykorzystania potencjału SI dla podatników i fiskusa […]
Odpowiedzialność banku za wykonanie rozliczenia pieniężnego
Odpowiedzialność banku za wykonanie rozliczenia pieniężnego Bankowe rozliczenia pieniężne jako czynność bankowa sensu stricto Istota i formy bankowych rozliczeń pieniężnych. Jaka relacja zachodzi pomiędzy regulacjami kodeksu cywilnego, ustawy prawo bankowe oraz ustawy o usługach płatniczych? Obowiązki banków związane z przeprowadzeniem rozliczeń pieniężnych Pojęcie rachunku rozliczeniowego banku w ujęciu ustawy o ostateczności rozrachunku w systemach płatności i systemach rozrachunku papierów wartościowych oraz zasada nadzoru nad tymi systemami. […]
Weryfikacja wniosków pożyczkowych – przeciwdziałanie wyłudzeniom
Weryfikacja wniosków pożyczkowych – przeciwdziałanie wyłudzeniom Dokumenty publiczne – omówienie: grupa I -dokumenty potwierdzające tożsamość (m.in. dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, karta pobytu) grupa II -dokumenty administracyjne (m.in. REGON, NIP, zaświadczenie o zarobkach) ustawa o dokumentach publicznych jako metoda walki z fałszerstwem dokumentów Definicja oszustwa/nadużycia stosowana w organizacjach finansowych. Metody przestępcze stosowane dla pozyskania fałszywych dokumentów: oszustwo oszustwo kredytowe podrabiane dokumentów poświadczenie nieprawdy […]
Rachunki zablokowane, zastrzeżone i powiernicze
Rachunki zablokowane, zastrzeżone i powiernicze Rachunki zablokowane Rodzaje blokad rachunku bankowego Konstrukcja blokady rachunku o charakterze zabezpieczającym Zasady dysponowania zablokowanymi środkami Skuteczność blokady w razie egzekucji, restrukturyzacji i upadłości posiadacza Wypowiedzenie umowy rachunku objętego blokadą II. Rachunki zastrzeżone Modele rachunku zastrzeżonego w praktyce bankowej Zawieranie umowy rachunku zastrzeżonego Dysponowanie kwotą zastrzeżoną Egzekucja, restrukturyzacja i upadłość posiadacza rachunku Rozwiązanie umowy rachunku zastrzeżonego […]
Ryzyka prawne zabezpieczenia hipotecznego
Ryzyka prawne zabezpieczenia hipotecznego Naruszenie wymagań formalnych przy ustanowieniu hipoteki Wadliwa treść oświadczeń o ustanowieniu hipoteki Sprzeczność hipoteki z zasadami współżycia społecznego Nadmierność zabezpieczenia Konsekwencje wadliwości wpisu hipoteki do księgi wieczystej Kolizja hipoteki z roszczeniem ujawnionym w księdze wieczystej Ograniczenia prawne związane z przedmiotem hipoteki Bezskuteczność hipoteki w razie egzekucji Ograniczenie skuteczności hipoteki w przypadku upadłości Bezskuteczność hipoteki w postępowaniu restrukturyzacyjnym Szkolenie skierowane jest […]
Bancassurance – aspekty prawne
Bancassurance – aspekty prawne Rynek bancassurance – istota koncepcji dystrybucji ubezpieczeń przez banki oraz kluczowe czynniki wpływające na jej rozwój Ramy regulacyjne dla rynku bancassurance, w tym ustawa o działalności ubezpieczeniowej, o pośrednictwie ubezpieczeniowym, prawo bankowe oraz kodeks cywilny Rekomendacja U. Cel wprowadzenia i charakter prawny Charakterystyka kanałów dystrybucji usług ubezpieczeniowych. Sprzedaż bezpośrednia, agencyjna, za pośrednictwem brokerów ubezpieczeniowych oraz za pośrednictwem telefonu i Internetu Modele bancassurance na rynku […]
Usuwanie klauzul abuzywnych z umów z przedsiębiorcami
Usuwanie klauzul abuzywnych z umów z przedsiębiorcami I. Cel ustawy z 31 lipca 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia obciążeń regulacyjnych (Dz.U. z 2019 r., poz.1495) czyli czego ustawodawca oczekuje od przedsiębiorców zawierających umowy II. Zasady ustalania przy zawieraniu umowy z przedsiębiorcą prowadzącym działalność gospodarczą na podstawie wpisu do CEDG „zawodowego charakteru umowy” III. Klauzule abuzywne „Rażące naruszenie praw strony umowy” – pojęcie i analiza […]
Rekomendacja S a gwarancje praw konsumentów
Rekomendacja S a gwarancje praw konsumentów I. Rekomendacja S KNF Cel i zakres stosowania regulacji Zagadnienia objęte Rekomendacją Terminy dostosowania działalności banków do wymagań nadzorcy Szczególne wymogi nadzorcy wobec banków spółdzielczych II. Wzajemne relacje między Rekomendacją S, ustawą z 23 marca 2017 r. o kredycie hipotecznym oraz o nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami i Wytycznymi EBA dotyczącymi udzielania i monitorowania kredytów III. Słowniczek pojęć IV. Kredyt z opcją […]
Nieautoryzowane transakcje płatnicze
Nieautoryzowane transakcje płatnicze Typy wadliwości transakcji płatniczych Podstawowe pojęcia: uwierzytelnianie, autoryzacja, transakcja nieautoryzowana, zarejestrowanie użycie instrumentu płatniczego Obowiązek zwrotu w D+1: realia PSD1 i PSD2 Przesłanki autoryzacji i ciężar dowodowy: realia PSD1 i PSD2 Transakcja nieautoryzowana a wina płatnika Jak zarządzać zgłoszeniami dot. transakcji nieautoryzowanych? Warianty interpretacyjne Spór o transakcje nieautoryzowane: punkt widzenia sektora bankowego i organów Zgłoszenia dot. transakcji nieautoryzowanych a ramy […]
Walka z praniem pieniędzy – aspekty prawne
Walka z praniem pieniędzy – aspekty prawne Zagadnienia ogólne w zakresie AML/CFT – charakterystyka procederu prania pieniędzy Omówienie podstawowych pojęć. Kto to jest beneficjent rzeczywisty? Kiedy klient jest tzw. PEP’em? Organy informacji finansowej. Jakie kompetencje posiada minister właściwy do spraw finansów publicznych oraz Generalny Inspektor Informacji Finansowej? Instytucje obowiązane. Kogo dotyczy ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu? Uczestnicy czynności związanych […]
Kredyt konsumencki
Prelegenci Program I. Zawieranie umów o kredyt konsumencki 1. Formularze informacyjne – charakter, związanie kredytodawcy informacjami z formularza 2. Proces oceny zdolności kredytowej konsumenta a) ogólne zasady badania zdolności kredytowej ▪ obowiązek ustawowy i zalecenia Rekomendacji T▪ wnioski z wyroków TSUE w sprawach: C 565/12, C 449/13, C 58/18 b) korzystanie z zewnętrznych baz danych c) skutki oceny dokonanej przez bank w świetle orzecznictwa; przyznanie kredytu […]
Klauzule abuzywne w umowach bankowych
Klauzule abuzywne w umowach bankowych I. Praktyczne aspekty regulacji klauzul abuzywnych Główne obszary ochrony konsumenta – klienta banku Wzorzec konsumenta a ocena abuzywności postanowień Działalność stowarzyszeń konsumenckich i możliwości obrony przed zarzutem abuzywności Skutki uznania postanowienia za abuzywne Inicjatywy zmian w przepisach prawa II. Przegląd bieżących stanowisk SOKiK oraz UOKiK Kluczowe tezy zawarte w raportach UOKiK Klauzule ograniczające lub wyłączające odpowiedzialność banku Klauzule […]
Pozycja wierzyciela w upadłości konsumenckiej po nowelizacji prawa upadłościowego
Pozycja wierzyciela w upadłości konsumenckiej po nowelizacji prawa upadłościowego Liberalizacja przesłanek ogłoszenia upadłości konsumenckiej niewypłacalność oraz status konsumenta = upadłość marginalna pozycja wierzyciela do momentu ogłoszenia upadłości 2. Upadłość konsumencka w 3 odsłonach uproszczona upadłość konsumencka upadłość konsumencka prowadzona na zasadach ogólnych postępowanie o zawarcie układu na zgromadzeniu wierzycieli przez osobę fizyczną nieprowadzącą działalnością gospodarczą 3. Ujemne skutki zgłoszenia wierzytelności po terminie – szybkość reakcji […]
Ustawa o usługach płatniczych – aspekty praktyczne
Ustawa o usługach płatniczych – aspekty praktyczne Dostawcy usług płatniczych. Kim jest i jakie usługi może świadczyć KIP, BUP, MIP? Czym wyróżnia się działalność tzw. Third Party Providers (TPP)? Usługi płatnicze i zakres wyłączeń stosowania ustawy o usługach płatniczych – przykłady praktyczne Rachunek płatniczy – problemy klasyfikacyjne Reklamacje dotyczące usług płatniczych – rodzaje, terminy rozpatrywana Obowiązki informacyjne w zakresie świadczenia […]
Zamów bezpłatną
konsultację
Wystarczy, że klikniesz w poniższy przycisk i umówisz się na konsultacje z jednym z naszych specjalistów, abyśmy przygotowali szkolenie dla Twojego zespołu lub omówili możliwą współpracę.
