Program
I. Zawieranie umów o kredyt konsumencki
1. Formularze informacyjne – charakter, związanie kredytodawcy informacjami z formularza
2. Proces oceny zdolności kredytowej konsumenta
a) ogólne zasady badania zdolności kredytowej
▪ obowiązek ustawowy i zalecenia Rekomendacji T
▪ wnioski z wyroków TSUE w sprawach: C 565/12, C 449/13, C 58/18
b) korzystanie z zewnętrznych baz danych
c) skutki oceny dokonanej przez bank w świetle orzecznictwa; przyznanie kredytu a brak lub utrata zdolności kredytowej
d) odmowa udzielenia kredytu
▪ treść obligatoryjnej informacji o odmowie
▪ wyjaśnienie dotyczące dokonanej oceny zdolności kredytowej na wniosek Klienta; komunikat UKNF z 21.07.2020 r.
e) warunki podejmowania decyzji wyłącznie w oparciu o zautomatyzowane przetwarzanie danych osobowych, w tym profilowanie
II. Umowa o kredyt konsumencki
1. Forma umowy o kredyt konsumencki
2. Treść umowy o kredyt konsumencki
a) koszty – limity kosztów, badanie abuzywności postanowień kosztowych
b) usługi dodatkowe do kredytu
c) inne postanowienia
3. Odstąpienie przez konsumenta od umowy o kredyt konsumencki
4. Zmiany i wypowiedzenie umowy kredytowej
III. Uprawnienie konsumenta do przedterminowej spłaty kredytu
1. Obniżka kosztów kredytu – sytuacja po wyroku TSUE w sprawie C-383/18; stanowiska regulatorów
2. Zakres redukcji
3. Automatyzm czy wniosek konsumenta
4. Dotychczasowe decyzje UOKiK
IV. Rozwiązania szczególne w tzw. „Tarczach antykryzysowych”
1. Obniżenie limitów MPKK – zakres, wyłączenia
2. Wakacje kredytowe
Szkolenie skierowane jest do:
1. Banków w szczególności:
• pracowników departamentów prawnych
• pracowników departamentów obsługi klienta
• pracowników departamentów produktowych
• pracowników departamentów compliance
• pracowników departamentów audytu wewnętrznego
• pracowników departamentów windykacji
• pracowników departamentów restrukturyzacji
• pracowników departamentów ryzyka kredytowego
• pracowników departamentów sprzedaży oraz wsparcia sprzedaży zajmujących się kredytami konsumenckimi
2. Instytucji pożyczkowych
3. Leasingodawców
4. Firm prowadzących platformy crowdfundingowe w zakresie pożyczek społecznościowych
5. Radców prawnych
Szkolenie skierowane jest do:
- pracowników departamentów ds. outsourcingu
- pracowników departamentów IT
- pracowników departamentów prawnych
- pracowników departamentów compliance
- pracowników departamentów nadzoru i kontroli
- pracowników departamentów bezpieczeństwa
- pracowników departamentów zarządzania ryzykiem
POZOSTAŁE SZKOLENIA WEWNĘTRZNE
Zamów bezpłatną
konsultację
Wystarczy, że klikniesz w poniższy przycisk i umówisz się na konsultacje z jednym z naszych specjalistów, abyśmy przygotowali szkolenie dla Twojego zespołu lub omówili możliwą współpracę.