- Typy wadliwości transakcji płatniczych
- Podstawowe pojęcia: uwierzytelnianie, autoryzacja, transakcja nieautoryzowana, zarejestrowanie użycie instrumentu płatniczego
- Obowiązek zwrotu w D+1: realia PSD1 i PSD2
- Przesłanki autoryzacji i ciężar dowodowy: realia PSD1 i PSD2
- Transakcja nieautoryzowana a wina płatnika
- Jak zarządzać zgłoszeniami dot. transakcji nieautoryzowanych? Warianty interpretacyjne
- Spór o transakcje nieautoryzowane: punkt widzenia sektora bankowego i organów
- Zgłoszenia dot. transakcji nieautoryzowanych a ramy postępowań reklamacyjnych
- Studium przypadku: przykłady transakcji nieautoryzowanych
Szkolenie skierowane jest do:
-
Przedstawicieli banków, krajowych instytucji płatniczych, małych instytucji płatniczych oraz innych dostawców usług płatniczych, w szczególności:
- kadry zarządzającej
- pracowników departamentów compliance
- pracowników departamentów prawnych
- pracowników departamentów operacyjnych
- pracowników departamentów IT
2. Specjalistów branży płatniczej, bankowej i acquiringowej
3. Przedstawicieli organów nadzoru nad rynkiem finansowym
4. Przedstawiciele organów ochrony konsumentów
POZOSTAŁE SZKOLENIA WEWNĘTRZNE
Zabezpieczenia wierzytelności banku
Zabezpieczenia wierzytelności banku I. Zastaw – zagadnienia ogólne Zastaw – miejsce w systemie zabezpieczeń, zagadnienia ogólne, pojęcie, podstawa prawna, rodzaje zastawu Zastaw rejestrowy – szczególny rodzaj zastawu – czym się charakteryzuje (rejestr i jego znaczenie, przedmiot, egzekucja i pozaegzekucyjne sposoby zaspokojenia roszczenia, szczególne rozwiązania) Ustanowienie zastawu – wymogi formalne II. Zagadnienia szczegółowe. Przedmiot zastawu Zastaw na zbiorze, w tym na zapasach […]
Nieautoryzowane transakcje płatnicze
Nieautoryzowane transakcje płatnicze Typy wadliwości transakcji płatniczych Podstawowe pojęcia: uwierzytelnianie, autoryzacja, transakcja nieautoryzowana, zarejestrowanie użycie instrumentu płatniczego Obowiązek zwrotu w D+1: realia PSD1 i PSD2 Przesłanki autoryzacji i ciężar dowodowy: realia PSD1 i PSD2 Transakcja nieautoryzowana a wina płatnika Jak zarządzać zgłoszeniami dot. transakcji nieautoryzowanych? Warianty interpretacyjne Spór o transakcje nieautoryzowane: punkt widzenia sektora bankowego i organów Zgłoszenia dot. transakcji nieautoryzowanych a ramy […]
Nowe prawo zamówień publicznych
Nowe prawo zamówień publicznych Nowe definicje oraz wyłączenia zastosowania ustawy prawo zamówień publicznych Planowanie zamówień publicznych Analiza potrzeb i wymagań Zamawiającego Wstępne konsultacje rynkowe. Opis przedmiotu zamówienia Wartość szacunkowa zamówienia–prawidłowe ustalenia według nowej ustawy, ze szczególnym uwzględnieniem „jednego” zamówienia publicznego Komisja przetargowa w kontekście zasady minimalizacji konfliktu interesów Komunikacja elektroniczna Warunki stawiane Wykonawcom i dokumentowanie ich spełniania Przetarg nieograniczony – […]
Nieuczciwe praktyki w marketingu produktów i usług finansowych
Nieuczciwe praktyki w marketingu produktów i usług finansowych Przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym: przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym – geneza regulacji praktyki wprowadzające w błąd i praktyki agresywne zakazane praktyki rynkowe w praktyce marketingu branży finansowej kompetencje UOKiK w zakresie zwalczania nieuczciwych praktyk rynkowych 2. Nieuczciwe praktyki rynkowe a nieuczciwa konkurencja: odmienne regulacje dotyczące reklamy i promocji B2C i B2B czyny nieuczciwej konkurencji w działalności marketingowej branży […]
Usuwanie klauzul abuzywnych z umów z przedsiębiorcami
Usuwanie klauzul abuzywnych z umów z przedsiębiorcami I. Cel ustawy z 31 lipca 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia obciążeń regulacyjnych (Dz.U. z 2019 r., poz.1495) czyli czego ustawodawca oczekuje od przedsiębiorców zawierających umowy II. Zasady ustalania przy zawieraniu umowy z przedsiębiorcą prowadzącym działalność gospodarczą na podstawie wpisu do CEDG „zawodowego charakteru umowy” III. Klauzule abuzywne „Rażące naruszenie praw strony umowy” – pojęcie i analiza […]
Rekomendacja S a gwarancje praw konsumentów
Rekomendacja S a gwarancje praw konsumentów I. Rekomendacja S KNF Cel i zakres stosowania regulacji Zagadnienia objęte Rekomendacją Terminy dostosowania działalności banków do wymagań nadzorcy Szczególne wymogi nadzorcy wobec banków spółdzielczych II. Wzajemne relacje między Rekomendacją S, ustawą z 23 marca 2017 r. o kredycie hipotecznym oraz o nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami i Wytycznymi EBA dotyczącymi udzielania i monitorowania kredytów III. Słowniczek pojęć IV. Kredyt z opcją […]
Marketing instytucji finansowej i ubezpieczeniowej – aspekty prawne
Marketing instytucji finansowej i ubezpieczeniowej – aspekty prawne Instytucje finansowe i charakterystyka ich działalności – banki, instytucje parabankowe a instytucje niebankowe Konsument czy klient? Kilka słów o systemie ochrony praw na rynku finansowym Istota marketingu instytucji finansowych oraz rodzaje kanałów dystrybucji usług finansowych. Usługa finansowa jako produkt marketingowy Promocja usług finansowych i przykłady ich zastosowania w wybranych instytucjach finansowych Marketing na gruncie ustawy prawo bankowe, […]
Outsourcing działalności bankowej
Outsourcing działalności bankowej Outsourcing bankowy – jakie są jego rodzaje oraz jakie korzyści i zagrożenia wiążą się z powierzeniem czynności podmiotom zewnętrznym Ramy prawne i regulacyjne outsourcingu bankowego – prawo bankowe, wytyczne EBA, stanowisko UKNF Zakres przedmiotowy outsourcingu bankowego. Czym są czynności bankowe i niebankowe? Jakich czynności nie należy powierzać podmiotom trzecim? Zakres podmiotowy outsourcingu bankowego – komu bank może powierzyć wykonywanie czynności związanych […]
Nowe technologie w działalności banków – potrzeba zmian regulacyjnych
Nowe technologie w działalności banków – potrzeba zmian regulacyjnych I. Wstęp – problematyka stosowania regulacji krajowych w stosunku do wytycznych europejskich, w tym komunikatu chmurowego ESMA II. Problemy prawne z wdrożeniem usług w chmurze obliczeniowej zgodnie z wytycznymi UKNF Umowy z dostawcami Bezwzględne wymagania z ustawy – Prawo bankowe Konieczność przeprowadzenia pełnego szacowania ryzyka oraz klasyfikacji informacji Zapewnienie kompetencji po stronie banku III. Podejście do umów IT […]
Egzekucja z rachunku bankowego
Egzekucja z rachunku bankowego I. Zagadnienia wstępne (specyfika przedmiotu egzekucji i uregulowania prawne) Egzekucja z rachunków bankowych – tryby sądowy i administracyjny, podstawa prawna i zastosowanie przepisów innych ustaw Organy egzekucyjne i ich kompetencje Rachunek bankowy jako przedmiot egzekucji Rodzaje rachunków bankowych – wyłączenia spod egzekucji i wpływ rodzaju rachunku bankowego na możliwość prowadzenia egzekucji, w tym ograniczenia Charakter prawny umowy rachunku bankowego, a przez to charakter […]
Klauzule abuzywne w umowach bankowych
Klauzule abuzywne w umowach bankowych I. Praktyczne aspekty regulacji klauzul abuzywnych Główne obszary ochrony konsumenta – klienta banku Wzorzec konsumenta a ocena abuzywności postanowień Działalność stowarzyszeń konsumenckich i możliwości obrony przed zarzutem abuzywności Skutki uznania postanowienia za abuzywne Inicjatywy zmian w przepisach prawa II. Przegląd bieżących stanowisk SOKiK oraz UOKiK Kluczowe tezy zawarte w raportach UOKiK Klauzule ograniczające lub wyłączające odpowiedzialność banku Klauzule […]
Prawo upadłościowe i restrukturyzacyjne w praktyce
Prawo upadłościowe i restrukturyzacyjne w praktyce I. Podmiotowy zakres zastosowania ustawy Definicja niewypłacalności, definicja zagrożenia niewypłacalnością Liberalizacja przesłanek niewypłacalności po 1 stycznia 2016 r. Zdolność upadłościowa, a zdolność restrukturyzacyjna Właściwość sądu i zbieg wniosków o upadłość i restrukturyzację Różnice pomiędzy wnioskiem o ogłoszenie upadłości, a wnioskiem o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego II. Upadłość czy jedno z postępowań restrukturyzacyjnych jako układ z wierzycielami Obowiązek złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości po nowelizacji oraz sankcje za niedochowanie […]
Usługi zaufania i identyfikacja elektroniczna oraz elektronizacja doręczeń w kontekście najnowszych zmian prawnych i rynkowych
Usługi zaufania i identyfikacja elektroniczna oraz elektronizacja doręczeń w kontekście najnowszych zmian prawnych i rynkowych Krajowy system usług zaufania oraz identyfikacji elektronicznej i umiejscowienie w nim e-doręczeń usługi zaufania oraz identyfikacja elektroniczna w Polsce – stan na dziś i co jeszcze przed nami tło regulacyjne – eIDAS oraz regulacje ustawowe kalendarz zmian – terminy, okresy przejściowe, regulacje covidowe Nowelizacja eIDAS – nowe rozwiązania, szanse i wyzwania tło wprowadzenia zmian do eIDAS, […]
Sankcje administracyjne stosowane przez KNF i Prezesa UOKiK/Komisję Europejską na rynku finansowym
Sankcje administracyjne stosowane przez KNF i Prezesa UOKiK/Komisję Europejską na rynku finansowym 1.Sankcje administracyjne na rynku finansowym – istota odpowiedzialność administracyjna sankcje administracyjne jako forma odpowiedzialności administracyjnej przymus administracyjny postępowanie administracyjne w sprawie wymierzenia sankcji administracyjnej standardy stosowane przy nakładaniu sankcji (standardy wynikające z aktów prawa unijnego, z Konstytucji RP i k.p.a.) Sankcje administracyjne na rynku finansowym – praktyka najczęstsze naruszenia przepisów w postępowaniach administracyjnych mające […]
Kredyt konsumencki
Prelegenci Program I. Zawieranie umów o kredyt konsumencki 1. Formularze informacyjne – charakter, związanie kredytodawcy informacjami z formularza 2. Proces oceny zdolności kredytowej konsumenta a) ogólne zasady badania zdolności kredytowej ▪ obowiązek ustawowy i zalecenia Rekomendacji T▪ wnioski z wyroków TSUE w sprawach: C 565/12, C 449/13, C 58/18 b) korzystanie z zewnętrznych baz danych c) skutki oceny dokonanej przez bank w świetle orzecznictwa; przyznanie kredytu […]
Zamów bezpłatną
konsultację
Wystarczy, że klikniesz w poniższy przycisk i umówisz się na konsultacje z jednym z naszych specjalistów, abyśmy przygotowali szkolenie dla Twojego zespołu lub omówili możliwą współpracę.