- Typy wadliwości transakcji płatniczych
- Podstawowe pojęcia: uwierzytelnianie, autoryzacja, transakcja nieautoryzowana, zarejestrowanie użycie instrumentu płatniczego
- Obowiązek zwrotu w D+1: realia PSD1 i PSD2
- Przesłanki autoryzacji i ciężar dowodowy: realia PSD1 i PSD2
- Transakcja nieautoryzowana a wina płatnika
- Jak zarządzać zgłoszeniami dot. transakcji nieautoryzowanych? Warianty interpretacyjne
- Spór o transakcje nieautoryzowane: punkt widzenia sektora bankowego i organów
- Zgłoszenia dot. transakcji nieautoryzowanych a ramy postępowań reklamacyjnych
- Studium przypadku: przykłady transakcji nieautoryzowanych
Szkolenie skierowane jest do:
-
Przedstawicieli banków, krajowych instytucji płatniczych, małych instytucji płatniczych oraz innych dostawców usług płatniczych, w szczególności:
- kadry zarządzającej
- pracowników departamentów compliance
- pracowników departamentów prawnych
- pracowników departamentów operacyjnych
- pracowników departamentów IT
2. Specjalistów branży płatniczej, bankowej i acquiringowej
3. Przedstawicieli organów nadzoru nad rynkiem finansowym
4. Przedstawiciele organów ochrony konsumentów
POZOSTAŁE SZKOLENIA WEWNĘTRZNE
Prawne zabezpieczenia ekspozycji kredytowych
Prelegenci do uzupełnienia I. Prawne zabezpieczenia ekspozycji kredytowych 1.Stosowane w praktyce zabezpieczenia wierzytelności a) pojęcie zabezpieczenia – ich rola, istota przyjmowania zabezpieczeńb) zasada akcesoryjności zabezpieczeń i jej konsekwencjec) problem „nadzabezpieczenia”d) wyjątki od zasady akcesoryjności zabezpieczeń 2.Wpływ braku BTE na skuteczność zabezpieczeń a) jak wykorzystać uzasadnienie wyroku Trybunału Konstytucyjnego do odpierania zarzutów dotyczących stosowania nowych zabezpieczeń?b) co zamiast BTE?c) akt notarialny, w którym dłużnik poddaje […]
Ryzyka prawne zabezpieczenia hipotecznego
Ryzyka prawne zabezpieczenia hipotecznego Naruszenie wymagań formalnych przy ustanowieniu hipoteki Wadliwa treść oświadczeń o ustanowieniu hipoteki Sprzeczność hipoteki z zasadami współżycia społecznego Nadmierność zabezpieczenia Konsekwencje wadliwości wpisu hipoteki do księgi wieczystej Kolizja hipoteki z roszczeniem ujawnionym w księdze wieczystej Ograniczenia prawne związane z przedmiotem hipoteki Bezskuteczność hipoteki w razie egzekucji Ograniczenie skuteczności hipoteki w przypadku upadłości Bezskuteczność hipoteki w postępowaniu restrukturyzacyjnym Szkolenie skierowane jest […]
Odpowiedzialność banku za wykonanie rozliczenia pieniężnego
Odpowiedzialność banku za wykonanie rozliczenia pieniężnego Bankowe rozliczenia pieniężne jako czynność bankowa sensu stricto Istota i formy bankowych rozliczeń pieniężnych. Jaka relacja zachodzi pomiędzy regulacjami kodeksu cywilnego, ustawy prawo bankowe oraz ustawy o usługach płatniczych? Obowiązki banków związane z przeprowadzeniem rozliczeń pieniężnych Pojęcie rachunku rozliczeniowego banku w ujęciu ustawy o ostateczności rozrachunku w systemach płatności i systemach rozrachunku papierów wartościowych oraz zasada nadzoru nad tymi systemami. […]
Skuteczność zabezpieczeń w postępowaniu upadłościowym i restrukturyzacyjnym
I. Postępowanie zabezpieczające w upadłości i restrukturyzacji Niewypłacalność i zagrożenie niewypłacalnością Tymczasowy nadzorca sądowy / tymczasowy zarządca / zarządca przymusowy Zawieszenie postępowań egzekucyjnych Zakaz korzystania przez wierzycieli z zabezpieczeń – czy możliwy jako forma zabezpieczenia wniosku o ogłoszenie upadłości lub wniosku restrukturyzacyjnego
Outsourcing działalności bankowej
Outsourcing działalności bankowej Outsourcing bankowy – jakie są jego rodzaje oraz jakie korzyści i zagrożenia wiążą się z powierzeniem czynności podmiotom zewnętrznym Ramy prawne i regulacyjne outsourcingu bankowego – prawo bankowe, wytyczne EBA, stanowisko UKNF Zakres przedmiotowy outsourcingu bankowego. Czym są czynności bankowe i niebankowe? Jakich czynności nie należy powierzać podmiotom trzecim? Zakres podmiotowy outsourcingu bankowego – komu bank może powierzyć wykonywanie czynności związanych […]
Usługi zaufania i identyfikacja elektroniczna oraz elektronizacja doręczeń w kontekście najnowszych zmian prawnych i rynkowych
Usługi zaufania i identyfikacja elektroniczna oraz elektronizacja doręczeń w kontekście najnowszych zmian prawnych i rynkowych Krajowy system usług zaufania oraz identyfikacji elektronicznej i umiejscowienie w nim e-doręczeń usługi zaufania oraz identyfikacja elektroniczna w Polsce – stan na dziś i co jeszcze przed nami tło regulacyjne – eIDAS oraz regulacje ustawowe kalendarz zmian – terminy, okresy przejściowe, regulacje covidowe Nowelizacja eIDAS – nowe rozwiązania, szanse i wyzwania tło wprowadzenia zmian do eIDAS, […]
Nowelizacja kodeksu postępowania cywilnego w praktyce
Nowelizacja kodeksu postępowania cywilnego w praktyce Zakres zastosowania nowych oraz dotychczasowych przepisów – węzłowe problemy intertemporalne, w tym zasada kontynuacji i wyjątki od niej Instytucja nadużycia prawa procesowego, w tym niedopuszczalność składania ponownych zażaleń, wniosków o wyłączenie sędziego, ustanowienie pełnomocnika z urzędu oraz oddalenie oczywiście bezzasadnego powództwa na posiedzeniu niejawnym (art. 1911 k.p.c.) Zmiany w zakresie właściwości miejscowej sądów, w tym w odniesieniu do roszczeń wynikających z czynności bankowych Obostrzenie […]
Ustawa o usługach płatniczych – aspekty praktyczne
Ustawa o usługach płatniczych – aspekty praktyczne Dostawcy usług płatniczych. Kim jest i jakie usługi może świadczyć KIP, BUP, MIP? Czym wyróżnia się działalność tzw. Third Party Providers (TPP)? Usługi płatnicze i zakres wyłączeń stosowania ustawy o usługach płatniczych – przykłady praktyczne Rachunek płatniczy – problemy klasyfikacyjne Reklamacje dotyczące usług płatniczych – rodzaje, terminy rozpatrywana Obowiązki informacyjne w zakresie świadczenia […]
Nieuczciwe praktyki w marketingu produktów i usług finansowych
Nieuczciwe praktyki w marketingu produktów i usług finansowych Przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym: przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym – geneza regulacji praktyki wprowadzające w błąd i praktyki agresywne zakazane praktyki rynkowe w praktyce marketingu branży finansowej kompetencje UOKiK w zakresie zwalczania nieuczciwych praktyk rynkowych 2. Nieuczciwe praktyki rynkowe a nieuczciwa konkurencja: odmienne regulacje dotyczące reklamy i promocji B2C i B2B czyny nieuczciwej konkurencji w działalności marketingowej branży […]
Pozycja wierzyciela w upadłości konsumenckiej po nowelizacji prawa upadłościowego
Pozycja wierzyciela w upadłości konsumenckiej po nowelizacji prawa upadłościowego Liberalizacja przesłanek ogłoszenia upadłości konsumenckiej niewypłacalność oraz status konsumenta = upadłość marginalna pozycja wierzyciela do momentu ogłoszenia upadłości 2. Upadłość konsumencka w 3 odsłonach uproszczona upadłość konsumencka upadłość konsumencka prowadzona na zasadach ogólnych postępowanie o zawarcie układu na zgromadzeniu wierzycieli przez osobę fizyczną nieprowadzącą działalnością gospodarczą 3. Ujemne skutki zgłoszenia wierzytelności po terminie – szybkość reakcji […]
Kredyt konsumencki
Prelegenci Program I. Zawieranie umów o kredyt konsumencki 1. Formularze informacyjne – charakter, związanie kredytodawcy informacjami z formularza 2. Proces oceny zdolności kredytowej konsumenta a) ogólne zasady badania zdolności kredytowej ▪ obowiązek ustawowy i zalecenia Rekomendacji T▪ wnioski z wyroków TSUE w sprawach: C 565/12, C 449/13, C 58/18 b) korzystanie z zewnętrznych baz danych c) skutki oceny dokonanej przez bank w świetle orzecznictwa; przyznanie kredytu […]
Weryfikacja wniosków pożyczkowych – przeciwdziałanie wyłudzeniom
Weryfikacja wniosków pożyczkowych – przeciwdziałanie wyłudzeniom Dokumenty publiczne – omówienie: grupa I -dokumenty potwierdzające tożsamość (m.in. dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, karta pobytu) grupa II -dokumenty administracyjne (m.in. REGON, NIP, zaświadczenie o zarobkach) ustawa o dokumentach publicznych jako metoda walki z fałszerstwem dokumentów Definicja oszustwa/nadużycia stosowana w organizacjach finansowych. Metody przestępcze stosowane dla pozyskania fałszywych dokumentów: oszustwo oszustwo kredytowe podrabiane dokumentów poświadczenie nieprawdy […]
Marketing instytucji finansowej i ubezpieczeniowej – aspekty prawne
Marketing instytucji finansowej i ubezpieczeniowej – aspekty prawne Instytucje finansowe i charakterystyka ich działalności – banki, instytucje parabankowe a instytucje niebankowe Konsument czy klient? Kilka słów o systemie ochrony praw na rynku finansowym Istota marketingu instytucji finansowych oraz rodzaje kanałów dystrybucji usług finansowych. Usługa finansowa jako produkt marketingowy Promocja usług finansowych i przykłady ich zastosowania w wybranych instytucjach finansowych Marketing na gruncie ustawy prawo bankowe, […]
Rekomendacja S a gwarancje praw konsumentów
Rekomendacja S a gwarancje praw konsumentów I. Rekomendacja S KNF Cel i zakres stosowania regulacji Zagadnienia objęte Rekomendacją Terminy dostosowania działalności banków do wymagań nadzorcy Szczególne wymogi nadzorcy wobec banków spółdzielczych II. Wzajemne relacje między Rekomendacją S, ustawą z 23 marca 2017 r. o kredycie hipotecznym oraz o nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami i Wytycznymi EBA dotyczącymi udzielania i monitorowania kredytów III. Słowniczek pojęć IV. Kredyt z opcją […]
Prawo upadłościowe i restrukturyzacyjne w praktyce
Prawo upadłościowe i restrukturyzacyjne w praktyce I. Podmiotowy zakres zastosowania ustawy Definicja niewypłacalności, definicja zagrożenia niewypłacalnością Liberalizacja przesłanek niewypłacalności po 1 stycznia 2016 r. Zdolność upadłościowa, a zdolność restrukturyzacyjna Właściwość sądu i zbieg wniosków o upadłość i restrukturyzację Różnice pomiędzy wnioskiem o ogłoszenie upadłości, a wnioskiem o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego II. Upadłość czy jedno z postępowań restrukturyzacyjnych jako układ z wierzycielami Obowiązek złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości po nowelizacji oraz sankcje za niedochowanie […]
Zamów bezpłatną
konsultację
Wystarczy, że klikniesz w poniższy przycisk i umówisz się na konsultacje z jednym z naszych specjalistów, abyśmy przygotowali szkolenie dla Twojego zespołu lub omówili możliwą współpracę.