- Rynek bancassurance – istota koncepcji dystrybucji ubezpieczeń przez banki oraz kluczowe czynniki wpływające na jej rozwój
- Ramy regulacyjne dla rynku bancassurance, w tym ustawa o działalności ubezpieczeniowej, o pośrednictwie ubezpieczeniowym, prawo bankowe oraz kodeks cywilny
- Rekomendacja U. Cel wprowadzenia i charakter prawny
- Charakterystyka kanałów dystrybucji usług ubezpieczeniowych. Sprzedaż bezpośrednia, agencyjna, za pośrednictwem brokerów ubezpieczeniowych oraz za pośrednictwem telefonu i Internetu
- Modele bancassurance na rynku polskim. Bank jako agent ubezpieczeniowy vs. bank jako ubezpieczający
- Ubezpieczenie grupowe na cudzy rachunek – czym się wyróżnia?
- Wynagrodzenie banku na rynku bancassurance w świetle aktualnych ram regulacyjnych
- Ubezpieczenia z elementem inwestycyjnym lub oszczędnościowym (UFK).
- Zasady odpowiedzialności organów banku za nieprawidłowości związane z bancassurance. Odpowiedzialność administracyjnoprawna i cywilnoprawna.
- Nadzór KNF względem banku w ramach bancassurance
Szkolenie skierowane jest do:
- zarządów i rad nadzorczych banków
- kierownictwa oraz pracowników komórek zaangażowanych w bancassurance (komórki biznesowe, operacyjne, sprzedażowe)
- kierownictwa oraz pracowników komórki ds. zgodności, audytu wewnętrznego
- pracowników zainteresowanych tematyką bancassurance
POZOSTAŁE SZKOLENIA WEWNĘTRZNE
Sankcje administracyjne stosowane przez KNF i Prezesa UOKiK/Komisję Europejską na rynku finansowym
Sankcje administracyjne stosowane przez KNF i Prezesa UOKiK/Komisję Europejską na rynku finansowym 1.Sankcje administracyjne na rynku finansowym – istota odpowiedzialność administracyjna sankcje administracyjne jako forma odpowiedzialności administracyjnej przymus administracyjny postępowanie administracyjne w sprawie wymierzenia sankcji administracyjnej standardy stosowane przy nakładaniu sankcji (standardy wynikające z aktów prawa unijnego, z Konstytucji RP i k.p.a.) Sankcje administracyjne na rynku finansowym – praktyka najczęstsze naruszenia przepisów w postępowaniach administracyjnych mające […]
Prawo upadłościowe i restrukturyzacyjne w praktyce
Prawo upadłościowe i restrukturyzacyjne w praktyce I. Podmiotowy zakres zastosowania ustawy Definicja niewypłacalności, definicja zagrożenia niewypłacalnością Liberalizacja przesłanek niewypłacalności po 1 stycznia 2016 r. Zdolność upadłościowa, a zdolność restrukturyzacyjna Właściwość sądu i zbieg wniosków o upadłość i restrukturyzację Różnice pomiędzy wnioskiem o ogłoszenie upadłości, a wnioskiem o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego II. Upadłość czy jedno z postępowań restrukturyzacyjnych jako układ z wierzycielami Obowiązek złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości po nowelizacji oraz sankcje za niedochowanie […]
Nowe technologie w działalności banków – potrzeba zmian regulacyjnych
Nowe technologie w działalności banków – potrzeba zmian regulacyjnych I. Wstęp – problematyka stosowania regulacji krajowych w stosunku do wytycznych europejskich, w tym komunikatu chmurowego ESMA II. Problemy prawne z wdrożeniem usług w chmurze obliczeniowej zgodnie z wytycznymi UKNF Umowy z dostawcami Bezwzględne wymagania z ustawy – Prawo bankowe Konieczność przeprowadzenia pełnego szacowania ryzyka oraz klasyfikacji informacji Zapewnienie kompetencji po stronie banku III. Podejście do umów IT […]
Usuwanie klauzul abuzywnych z umów z przedsiębiorcami
Usuwanie klauzul abuzywnych z umów z przedsiębiorcami I. Cel ustawy z 31 lipca 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia obciążeń regulacyjnych (Dz.U. z 2019 r., poz.1495) czyli czego ustawodawca oczekuje od przedsiębiorców zawierających umowy II. Zasady ustalania przy zawieraniu umowy z przedsiębiorcą prowadzącym działalność gospodarczą na podstawie wpisu do CEDG „zawodowego charakteru umowy” III. Klauzule abuzywne „Rażące naruszenie praw strony umowy” – pojęcie i analiza […]
Pozycja wierzyciela w upadłości konsumenckiej po nowelizacji prawa upadłościowego
Pozycja wierzyciela w upadłości konsumenckiej po nowelizacji prawa upadłościowego Liberalizacja przesłanek ogłoszenia upadłości konsumenckiej niewypłacalność oraz status konsumenta = upadłość marginalna pozycja wierzyciela do momentu ogłoszenia upadłości 2. Upadłość konsumencka w 3 odsłonach uproszczona upadłość konsumencka upadłość konsumencka prowadzona na zasadach ogólnych postępowanie o zawarcie układu na zgromadzeniu wierzycieli przez osobę fizyczną nieprowadzącą działalnością gospodarczą 3. Ujemne skutki zgłoszenia wierzytelności po terminie – szybkość reakcji […]
Zmiana tzw. ustawy reklamacyjnej – skutki dla rynku finansowego
Zmiana tzw. ustawy reklamacyjnej – skutki dla rynku finansowego I. Nowe zasady rozpatrywania reklamacji klientów banków Rozszerzone obowiązki informacyjne w umowach bankowych – treść i forma nowych zapisów informacyjnych Terminy rozpatrywania reklamacji i skutki ich niedochowania Uchwała Sądu Najwyższego z 13 czerwca 2018 r. (III CZP 113/17) a treść art. 6 ustawy Obsługa zgłoszeń dotyczących nieautoryzowanych transakcji płatniczych Terminy rozpatrywania reklamacji […]
Weryfikacja wniosków pożyczkowych – przeciwdziałanie wyłudzeniom
Weryfikacja wniosków pożyczkowych – przeciwdziałanie wyłudzeniom Dokumenty publiczne – omówienie: grupa I -dokumenty potwierdzające tożsamość (m.in. dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, karta pobytu) grupa II -dokumenty administracyjne (m.in. REGON, NIP, zaświadczenie o zarobkach) ustawa o dokumentach publicznych jako metoda walki z fałszerstwem dokumentów Definicja oszustwa/nadużycia stosowana w organizacjach finansowych. Metody przestępcze stosowane dla pozyskania fałszywych dokumentów: oszustwo oszustwo kredytowe podrabiane dokumentów poświadczenie nieprawdy […]
Marketing instytucji finansowej i ubezpieczeniowej – aspekty prawne
Marketing instytucji finansowej i ubezpieczeniowej – aspekty prawne Instytucje finansowe i charakterystyka ich działalności – banki, instytucje parabankowe a instytucje niebankowe Konsument czy klient? Kilka słów o systemie ochrony praw na rynku finansowym Istota marketingu instytucji finansowych oraz rodzaje kanałów dystrybucji usług finansowych. Usługa finansowa jako produkt marketingowy Promocja usług finansowych i przykłady ich zastosowania w wybranych instytucjach finansowych Marketing na gruncie ustawy prawo bankowe, […]
Egzekucja z rachunku bankowego
Egzekucja z rachunku bankowego I. Zagadnienia wstępne (specyfika przedmiotu egzekucji i uregulowania prawne) Egzekucja z rachunków bankowych – tryby sądowy i administracyjny, podstawa prawna i zastosowanie przepisów innych ustaw Organy egzekucyjne i ich kompetencje Rachunek bankowy jako przedmiot egzekucji Rodzaje rachunków bankowych – wyłączenia spod egzekucji i wpływ rodzaju rachunku bankowego na możliwość prowadzenia egzekucji, w tym ograniczenia Charakter prawny umowy rachunku bankowego, a przez to charakter […]
Rekomendacja Z w banku komercyjnym
Rekomendacja Z w banku komercyjnym Wprowadzenie do Rekomendacji Z Cele, zakres i ocena ładu wewnętrznego Kto, co i komu – podział obowiązków w zakresie wdrożenia ładu wewnętrznego Skład, powoływanie, odwoływanie Zarządu i Rady Nadzorczej Funkcje kluczowe Odpowiedniość i ocena odpowiedniości Funkcjonowanie Zarządu i Rady Nadzorczej Zasady wynagradzania i polityka dywidendowa Ład wewnętrzny w zakresie zarządzania ryzykiem – podstawowe obszary Etyka, konflikty interesów i ujawnienia Wymagania Rekomendacji Z w zakresie outsourcingu Nowe […]
Ryzyka prawne zabezpieczenia hipotecznego
Ryzyka prawne zabezpieczenia hipotecznego Naruszenie wymagań formalnych przy ustanowieniu hipoteki Wadliwa treść oświadczeń o ustanowieniu hipoteki Sprzeczność hipoteki z zasadami współżycia społecznego Nadmierność zabezpieczenia Konsekwencje wadliwości wpisu hipoteki do księgi wieczystej Kolizja hipoteki z roszczeniem ujawnionym w księdze wieczystej Ograniczenia prawne związane z przedmiotem hipoteki Bezskuteczność hipoteki w razie egzekucji Ograniczenie skuteczności hipoteki w przypadku upadłości Bezskuteczność hipoteki w postępowaniu restrukturyzacyjnym Szkolenie skierowane jest […]
Bank jako administrator danych osobowych
Bank jako administrator danych osobowych Ochrona danych osobowych w bankach. RODO a ustawy sektorowe – punkty styczne i kluczowe konsekwencje regulacyjne Bank jako administrator, współadministrator czy może procesor? Rola banków w procesie przetwarzania danych osobowych 7 zasad przetwarzania danych osobowych według RODO Przesłanki prawne przetwarzania zwykłych i szczególnie chronionych danych osobowych przez bank Jakie prawa mają klienci banków w związku z przetwarzaniem ich danych […]
Rekomendacja S a gwarancje praw konsumentów
Rekomendacja S a gwarancje praw konsumentów I. Rekomendacja S KNF Cel i zakres stosowania regulacji Zagadnienia objęte Rekomendacją Terminy dostosowania działalności banków do wymagań nadzorcy Szczególne wymogi nadzorcy wobec banków spółdzielczych II. Wzajemne relacje między Rekomendacją S, ustawą z 23 marca 2017 r. o kredycie hipotecznym oraz o nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami i Wytycznymi EBA dotyczącymi udzielania i monitorowania kredytów III. Słowniczek pojęć IV. Kredyt z opcją […]
Rachunki zablokowane, zastrzeżone i powiernicze
Rachunki zablokowane, zastrzeżone i powiernicze Rachunki zablokowane Rodzaje blokad rachunku bankowego Konstrukcja blokady rachunku o charakterze zabezpieczającym Zasady dysponowania zablokowanymi środkami Skuteczność blokady w razie egzekucji, restrukturyzacji i upadłości posiadacza Wypowiedzenie umowy rachunku objętego blokadą II. Rachunki zastrzeżone Modele rachunku zastrzeżonego w praktyce bankowej Zawieranie umowy rachunku zastrzeżonego Dysponowanie kwotą zastrzeżoną Egzekucja, restrukturyzacja i upadłość posiadacza rachunku Rozwiązanie umowy rachunku zastrzeżonego […]
Nieautoryzowane transakcje płatnicze
Nieautoryzowane transakcje płatnicze Typy wadliwości transakcji płatniczych Podstawowe pojęcia: uwierzytelnianie, autoryzacja, transakcja nieautoryzowana, zarejestrowanie użycie instrumentu płatniczego Obowiązek zwrotu w D+1: realia PSD1 i PSD2 Przesłanki autoryzacji i ciężar dowodowy: realia PSD1 i PSD2 Transakcja nieautoryzowana a wina płatnika Jak zarządzać zgłoszeniami dot. transakcji nieautoryzowanych? Warianty interpretacyjne Spór o transakcje nieautoryzowane: punkt widzenia sektora bankowego i organów Zgłoszenia dot. transakcji nieautoryzowanych a ramy […]
Zamów bezpłatną
konsultację
Wystarczy, że klikniesz w poniższy przycisk i umówisz się na konsultacje z jednym z naszych specjalistów, abyśmy przygotowali szkolenie dla Twojego zespołu lub omówili możliwą współpracę.