I. Nowe zasady rozpatrywania reklamacji klientów banków
- Rozszerzone obowiązki informacyjne w umowach bankowych – treść i forma nowych zapisów informacyjnych
- Terminy rozpatrywania reklamacji i skutki ich niedochowania
- Uchwała Sądu Najwyższego z 13 czerwca 2018 r. (III CZP 113/17) a treść art. 6 ustawy
- Obsługa zgłoszeń dotyczących nieautoryzowanych transakcji płatniczych
- Terminy rozpatrywania reklamacji wprowadzone przez ustawy covidowe
II. Nowe uprawnienia Prezesa UOKiK wobec banków
- Prawo wystąpienia do banku o udzielenie informacji lub wyjaśnień w sprawach dotyczących wewnętrznych regulacji tych podmiotów
- Terminy przekazywania informacji przez bank i skutki ich niedotrzymania
- Pozasądowe postępowanie w sprawie rozwiązywania sporów między klientem a bankiem
- Przepisy przejściowe dotyczące wszczętych i niezakończonych postępowań przez Rzecznikiem Finansowym
III. Nowe kategoria reklamacji klientów – klauzule abuzywne w umowach z przedsiębiorcami
- Tryb reklamacyjny:
- zasady ustalania „zawodowego charakteru umowy” zawieranej z przedsiębiorcą
- czy rolnik jest przedsiębiorcą mimo braku wpisu do CEIDG?
- wpływ zmian w CEIDG podczas trwania umowy o charakterze ciągłym na status klienta
- Rodzaje klauzul umownych:
- niedozwolonych wobec konsumentów a dozwolonych wobec przedsiębiorców
- abuzywnych wobec konsumentów i wobec przedsiębiorców
- Rekomendacje grupy roboczej przy ZBP w zakresie interpretacji ustawy z 31 lipca 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia obciążeń regulacyjnych (Dz.U. z 2019 r., poz. 1495).
Szkolenie skierowane jest do:
- członków zarządów
- dyrektorów oddziałów
- audytorów
- pracowników departamentów rozpatrywania reklamacji
- pracowników departamentów prawnych
- pracowników departamentów compliance
- pracowników departamentów ryzyka
- pracowników departamentów operacyjnych
- radców prawnych
- przedstawicieli organów ochrony konkurencji i konsumenta
POZOSTAŁE SZKOLENIA WEWNĘTRZNE
Zamów bezpłatną
konsultację
Wystarczy, że klikniesz w poniższy przycisk i umówisz się na konsultacje z jednym z naszych specjalistów, abyśmy przygotowali szkolenie dla Twojego zespołu lub omówili możliwą współpracę.