Weryfikacja wniosków pożyczkowych – przeciwdziałanie wyłudzeniom Dokumenty publiczne – omówienie: grupa I -dokumenty potwierdzające tożsamość (m.in. dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, karta pobytu) grupa II -dokumenty administracyjne (m.in. REGON, NIP, zaświadczenie o zarobkach) ustawa o dokumentach publicznych jako metoda walki z fałszerstwem dokumentów Definicja oszustwa/nadużycia stosowana w organizacjach finansowych. Metody przestępcze stosowane dla pozyskania fałszywych dokumentów: oszustwo oszustwo kredytowe podrabiane dokumentów poświadczenie nieprawdy […]
Walka z praniem pieniędzy – aspekty prawne Zagadnienia ogólne w zakresie AML/CFT – charakterystyka procederu prania pieniędzy Omówienie podstawowych pojęć. Kto to jest beneficjent rzeczywisty? Kiedy klient jest tzw. PEP’em? Organy informacji finansowej. Jakie kompetencje posiada minister właściwy do spraw finansów publicznych oraz Generalny Inspektor Informacji Finansowej? Instytucje obowiązane. Kogo dotyczy ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu? Uczestnicy czynności związanych […]
Nieuczciwe praktyki w marketingu produktów i usług finansowych Przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym: przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym – geneza regulacji praktyki wprowadzające w błąd i praktyki agresywne zakazane praktyki rynkowe w praktyce marketingu branży finansowej kompetencje UOKiK w zakresie zwalczania nieuczciwych praktyk rynkowych 2. Nieuczciwe praktyki rynkowe a nieuczciwa konkurencja: odmienne regulacje dotyczące reklamy i promocji B2C i B2B czyny nieuczciwej konkurencji w działalności marketingowej branży […]
Marketing instytucji finansowej i ubezpieczeniowej – aspekty prawne Instytucje finansowe i charakterystyka ich działalności – banki, instytucje parabankowe a instytucje niebankowe Konsument czy klient? Kilka słów o systemie ochrony praw na rynku finansowym Istota marketingu instytucji finansowych oraz rodzaje kanałów dystrybucji usług finansowych. Usługa finansowa jako produkt marketingowy Promocja usług finansowych i przykłady ich zastosowania w wybranych instytucjach finansowych Marketing na gruncie ustawy prawo bankowe, […]
Zmiana tzw. ustawy reklamacyjnej – skutki dla rynku finansowego I. Nowe zasady rozpatrywania reklamacji klientów banków Rozszerzone obowiązki informacyjne w umowach bankowych – treść i forma nowych zapisów informacyjnych Terminy rozpatrywania reklamacji i skutki ich niedochowania Uchwała Sądu Najwyższego z 13 czerwca 2018 r. (III CZP 113/17) a treść art. 6 ustawy Obsługa zgłoszeń dotyczących nieautoryzowanych transakcji płatniczych Terminy rozpatrywania reklamacji […]
Klauzule abuzywne w umowach bankowych I. Praktyczne aspekty regulacji klauzul abuzywnych Główne obszary ochrony konsumenta – klienta banku Wzorzec konsumenta a ocena abuzywności postanowień Działalność stowarzyszeń konsumenckich i możliwości obrony przed zarzutem abuzywności Skutki uznania postanowienia za abuzywne Inicjatywy zmian w przepisach prawa II. Przegląd bieżących stanowisk SOKiK oraz UOKiK Kluczowe tezy zawarte w raportach UOKiK Klauzule ograniczające lub wyłączające odpowiedzialność banku Klauzule […]