Skip to content
Zaloguj się
0
Koszyk jest pusty.
0
Koszyk jest pusty.
Menu
Menu

1586,70  z VAT, (1290,00  netto)

Opis

9 maja 2024 r. Prezydent podpisał ustawę o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.

Wdraża ona Europejski Akt o Dostępności, czyli dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/882 z 17 kwietnia 2019 r. w sprawie wymogów dostępności produktów i usług.

Ustawa nakłada nowe obowiązki stosowania zasad dostępności także na podmioty działające na rynku finansowym Produkty i usługi, które będą musiały być dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami to te m.in. związane z bankowością detaliczną.

Ustawa przewiduje kary pieniężne dla podmiotu, który wprowadza do obrotu produkt albo świadczy usługi niespełniające wymagań dostępności. Wysokość kary może wynieść do dziesięciokrotności przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej za rok poprzedzający.

Przepisy mają wejść w życie 28 czerwca 2025 r.

Weź udział w szkoleniu i dowiedz się:

  • o najważniejszych zmianach w podejściu do obowiązków kredytodawców w stosunku do konsumentów,
  • o szczególnych uprawnieniach kredytobiorców,
  • o nowych instytucjach prawnych, np. usługach doradczych w zakresie zadłużenia,
  • czy zmiany wprowadzone ustawą „antylichwiarską” w zakresie badania zdolności kredytowej są zgodne z dyrektywą?

Szkolenie poprowadzi:

Marczyńska Katarzyna

Katarzyna Marczyńska – radca prawny, Arbiter Bankowy przy Związku Banków Polskich. Wykłada w Krajowej Szkole Sądownictwa i Prokuratury, szkołach bankowych z zakresu prawa finansowego, postępowań cywilnych i ochrony praw konsumentów oraz Szkole Głównej Handlowej w Warszawie w zakresie etyki finansowej. Twórca broszur i opracowań z zakresu prawa finansowego redagowanych dla Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i organizacji konsumenckich. Członek kapituły Godła Promocyjnego TERAZ POLSKA w zakresie usług finansowych oraz Programu Gospodarczo-Konsumenckiego SOLIDNA FIRMA, którego celem jest propagowanie zasad etyki biznesu.

Dla kogo jest to szkolenie:

Pracowników:

  • instytucji pożyczkowych
  • banków
  • SKOK-ów
  • instytucji płatniczych

w szczególności:

  • pracowników departamentów prawnych,
  • pracowników departamentów obsługi klienta,
  • pracowników departamentów produktowych,
  • pracowników departamentów compliance,
  • pracowników departamentów audytu wewnętrznego,
  • pracowników departamentów ryzyka kredytowego,
  • pracowników departamentów sprzedaży oraz wsparcia sprzedaży zajmujący się kredytami konsumenckimi.

Zalety naszego szkolenia on-line

  • Możliwość wzięcia udziału w szkoleniu z dowolnego miejsca (wystarczy dostęp do internetu).
  • Oszczędność czasu.
  • Brak kosztów dojazdu, zakwaterowania i innych.
  • Prosta, intuicyjna obsługa, klikasz w link i jesteś na szkoleniu.
  • Bezpieczeństwo. Nie spotkają się Państwo z zagrożeniem epidemiologicznym.
  • Szkolenia online są identyczne pod względem treści, formy i czasu ze szkoleniami tradycyjnymi.
  • Możliwość zadawania pytań i otrzymywania odpowiedzi w trakcie trwania szkolenia.
Punkty Szkoleniowe

Udział w niniejszym szkoleniu pozwala na wypełnienie obowiązku szkolenia zawodowego radcy prawnego. Każdy uczestnik otrzymuje 5 punktów szkoleniowych, co zostanie potwierdzone certyfikatem.

  • czwartek, 27 lutego 2025 r.

    Ze względu na trwające konsultacje wdrożeniowe program szkolenia może ulec zmianie.

    10.00-11.30

    1. Cel główne założenia dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/882 z 17 kwietnia 2019 roku w sprawie wymogów dostępności produktów i usług oraz ustawy z 26 kwietnia 2024 roku o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze:
      1. Główne założenia dyrektywy i ustawy.
      2. Ramy czasowe wdrażania przepisów.
    2. Podstawowe pojęcia:
      1. Pojęcie dostępności.
      2. Rodzaje usług bankowych objętych ustawą.
      3. Co oznacza świadczenie usług bankowości detalicznej – propozycja interpretacji.
      4. Rodzaje produktów bankowych objętych ustawą – problematyka terminali płatniczych i innych urządzeń samoobsługowych.
      5. Za dostępność jakich urządzeń odpowiada bank?

    11.30-11.45 – Przerwa

    11.45-13.15

    1. Zapewnianie spełniania wymagań dostępności produktów i usług:
      1. Wymogi ogólne.
      2. Zasady wykonania i dokumentowania wykonania obowiązku informacyjnego.
      3. Wymogi dotyczące poszczególnych produktów i usług:
        1. wymogi dotyczące usług świadczonych w ramach kanału cyfrowego,
        2. wymogi dotyczące usług świadczonych w placówkach bankowych.
      4. Co oznacza zrozumiałość dokumentu na poziomie B2? – konsekwencje dla banku.
      5. Porozumienie o standardzie zrozumiałości informacji w usługach bankowości detalicznej na poziomie złożoności B2 – czy zwolni bank z indywidualnego działania?
    2. Obowiązki banku jako podmiotu gospodarczego:
      1. Dokonywanie oceny zgodności usługi z wymaganiami dostępności.
      2. Test zgodności.
      3. Obowiązki informacyjne.

    13.15-13.45 – Przerwa

    13.45-15.00

    1. Tryb dochodzenia praw przez konsumentów:
      1. Nowy tryb skargowy:
        1. skarga a reklamacja klienta banku,
        2. sposoby składania skarg,
        3. terminy rozpatrzenia,
        4. zakres rozpoznania i treść odpowiedzi,
        5. pouczenia prawne.
      2. Rzecznik Finansowy jako organ odwoławczy.
    2. Nadzór w zakresie spełniania wymagań dostępności produktów i usług – problemy praktyczne związane z wielością nadzorców.
      1. Uprawnienia Prezesa Zarządu PFRON wobec banków.
      2. Uprawnienia Rzecznika Finansowego wobec banków.
      3. Zasady stosowania kar pieniężnych za naruszenie obowiązków ustawowych.

    15.00-15.15 – Pytania i dyskusja

Zgłoś się na szkolenie, wybierz odpowiedni dla siebie sposób:

1. Nie zwlekaj i kup dostęp do szkolenia dla siebie! Opłać zamówienie i otrzymaj  fakturę VAT

2. Jesteś kierownikiem lub reprezentujesz dział HR?

Wybierz odpowiednią ilość miejsc dla pracowników i kliknij „Dodaj do koszyka”. Następnie podczas podawania danych do FV wpisz dane osób, które mają otrzymać od nas informacje nt. szkolenia.

3. Zgłoś się na szkolenie poprzez przesłanie formularza zgłoszeniowego.

Cena uczestnictwa w szkoleniu wynosi :

1586,70  z VAT, (1290,00  netto)

Cena uczestnictwa w szkoleniu wynosi :

1586,70  z VAT, (1290,00  netto)